Compania "Heineken România" a vândut cu 13,2% mai multă bere anul trecut, comparativ cu 2011, obţinând o cifră de afaceri de 1,19 miliarde de lei, a anunţat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Onno Rombouts, Managing Director al companiei din ţara noastră.
Şeful "Heineken" în România apreciază acest rezultat ca unul consistent, bazat pe strategia pe care o aplică firma - dezvoltarea continuă a mărcilor din portofoliu, dar şi o "execuţie de succes" la punctele de vânzare.
Rombouts a declarat: "Pentru < Heineken România >, 2012 a fost încă un an cu realizări importante. Cifra de afaceri netă a companiei a atins 1,19 miliarde de lei în 2012 - o creştere consistentă, cu 13,2% faţă de 2011 - fiind generată de majorarea cu peste 5% a volumului de vânzări. (...) Mărcile naţionale cheie, Ciuc Premium, Bucegi, precum şi marca globală Heineken, au înregistrat creşteri procentuale de două cifre - atât în volum, cât şi în valoare".
Veniturile "Heineken România" au cunoscut un avans constant în ultimii trei ani, cifra de afaceri înregistrând creşteri de circa 3%, în fiecare an, a completat oficialul companiei, numit de şapte luni în această funcţie.
• Bucegi la 2,5 litri - cea mai vândută bere din ţară
"Berea Bucegi la PET de 2,5 litri a fost cea mai vândută bere din România, anul trecut", a observat reprezentantul companiei. Astfel, brandul "Bucegi" din portofoliul "Heineken România" a avut o evoluţie bună pe volumul vândut, în ultimii trei ani volumul de "Bucegi" vândut dublându-se. Chiar şi aşa, dintre toate brandurile companiei, Heineken rămâne berea cu cea mai mare notorietate, având o vechime de 140 de ani pe piaţa mondială.
• "Heineken": "Majorarea accizei ne-a luat prin surprindere"
Preţurile la bere au crescut de circa o lună de zile în ţara noastră cu circa 5%, ca urmare a majorării accizei la acest produs, aplicată de la 1 februarie. Producătorii de la "Heineken" au explicat că au crescut preţurile la produsele acestora în medie cu 1,5%, procentul urcând şi până la 1,8-1,9%. Oficialul companiei a detaliat: "Deja o creştere de preţuri s-a făcut, dar se vor mai observa creşteri şi în viitor, deoarece majorarea accizei se translatează de la producător la client şi de la client la consumator". Reprezentantul firmei a adăugat că această majorare de acciză a venit brusc, luându-i prin surprindere pe producători.
"Nu suntem fericiţi cu această creştere a accizei din mai multe motive, însă pot preciza două. În primul rând, pentru că această taxă are impact doar asupra categoriei bere, nu se aplică şi altor categorii de băuturi alcoolice. Apoi, în prezent, aproximativ 45% din preţul berii este reprezentat de accize şi alte taxe. În acelaşi timp, berea, din cauza accizei, devine mai puţin accesibilă pentru consumatorul mediu din România", a punctat Rombouts.
• Rombouts: "Strategia de până acum va creşte şi afacerile din 2013"
Pentru anul în curs, şeful afacerilor "Heineken" în ţara noastră priveşte optimist perspectivele cifrei de afaceri: "Suntem încrezători că strategia pe termen lung de până acum va creşte şi afacerile din 2013". Un avans al cifrei de afaceri va putea fi înregistrat dacă şi vremea va încuraja operaţiunile companiei, aşa cum s-a întâmplat în 2012, a mai spus Rombouts. Domnia sa nu a putut estima o valoare a cifrei de afaceri, pentru acest an.
"Heineken" este cea mai mare companie producătoare de bere din Europa şi a treia din lume în ceea ce priveşte volumul. "Heineken România" face parte din grupul "Heineken" şi are cel mai diversificat portofoliu de mărci de pe piaţa românească a berii, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Silva, Silva Dark, Ciuc Premium, Ciuc Natur Radler, Golden Brau, Golden Brau Non-Alcoholic, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Amstel (import), Birra Moretti (import), Krusovice (import), Foster's (import), Strongbow (import), Sol, Desperados, Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita şi Haţegana. Producătorul de bere are patru fabrici în ţara noastră, la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş, şi un număr de 1.100 de angajaţi.