Producătorul de ţigarete Philip Morris International (PMI) a investit trecut 10 milioane de dolari, anul trecut, pe piaţa noastră, în producţie, în tehnologie şi în mediu, potrivit Irinei Ashukina, directorul de operaţiuni al PMI în România.
Domnia sa a precizat că societatea îşi va continua investiţiile din ţara noastră şi în acest an, după ce a finalizat construcţia unei noi staţii de tratare a apei uzate, în valoare de 2,7 milioane de lei, pe fondul creşterii capacităţii şi producţiei.
"Anul trecut, am realizat două recorduri importante - unul în volumul de producţie, iar celălalt în investiţiile realizate, care s-au ridicat la cel mai înalt nivel", a declarat domnia sa, subliniind că producţia de la fabrica din Otopeni a ajuns la 23 de miliarde de ţigarete, în 2014, urmând ca, în acest an, aceasta să se ridice la circa 28 de miliarde de ţigarete.
Potrivit reprezentantului companiei, PMI exportă o mare parte din producţie, către 16 pieţe internaţionale, cea mai importantă ţară de export fiind Italia.
Philip Morris a angajat, anul trecut, la noi, 100 de oameni şi intenţionează să angajeze alte 40 de persoane, în 2015, ca să ajungă la peste 600 de salariaţi în fabrica din Otopeni şi la un total de circa 900 de angajaţi, la nivel de ţară.
Societatea a implementat o serie de inovaţii la nivelul principalelor branduri pe care le comercializează în ţara noastră, înregistrând, astfel, creşteri ale cotei de piaţă.
Steen Hjortholm, Managing Director al PMI în România, a subliniat: "În ultimele 12 luni, am introdus pe piaţa din România o serie de produse inovatoare, de la sortimente care produc mai puţin scrum şi degajă mai puţin fum, la cele care au un filtru ferm şi se sting dintr-o singură mişcare, fiind ambalate într-un pachet cu caracteristici tactile speciale. (...) Rezultatele nu au întârziat să apară în cifrele de vânzări. Încă de la finalul anului trecut, am putut vedea că anumite sortimente şi-au dublat cota de piaţă".
Fabrica PMI din România este prima din lume care a implementat atributul "less-smell" (miros redus) la nivelul întregii familii Marlboro RED, compania modernizând şi designul pachetului, după cum a menţionat Iuliana Paise, directorul de marketing al Philip Morris Trading. În cazul brandului Chesterfield, a fost implementat sistemul "ash control" (mai puţin scrum în jur).
Totodată, Philip Morris a investit 2 miliarde dolari pentru dezvoltarea de noi produse cu potenţial de reducere a riscului, din 2008 şi până în 2014, fără să fie luate în calcul clădirile, tehnologia şi logistica necesare acestui proces, potrivit reprezentanţilor companiei.
Producătorul de ţigarete se îndreaptă, astfel, către o nouă nişă de produse din tutun, în contextul în care noua Directivă Europeană din domeniu, care va trebui să fie transpusă în legislaţiile naţionale până în luna mai a anului viitor, reduce diversitatea ţigaretelor clasice şi modul lor de prezentare şi comercializare.
Noul produs al PMI care are potenţialul să reducă riscul pentru fumători şi pentru cei din jur se numşte IQOS şi se află în faza de proiect pilot, fiind distribuit în Japonia (Nagoya) şi Italia (Milano). El constă într-un dispozitiv electronic de încălzire a tutunului şi pachete de rezerve de tutun - "heat stick-uri" (care conţin tutun foarte fin, presat, şi au dimensiuni mai mici decât cele ale ţigaretelor clasice).
Pe lângă IQOS, PMI mai vinde un tip de e-ţigaretă, în Spania, pe bază de nicotină şi lichid pentru vapat, şi dezvoltă trei platforme pentru viitoare produse alternative la ţigaretele clasice (unele pe bază de tutun, altele nu, unele implică un dispozitiv electronic şi rezerve consumabile, altele sunt de sine stătătoare, însă acestea sunt în faza de proiect.
La fabrica PMI din Otopeni, care este rezultatul unei investiţii totale de 450 milioane de lei, sunt fabricate 10.000 de ţigarete pe minut, prelucrându-se 60 de tone de tutun pe zi.
Philip Morris International deţine şase dintre cele 15 mărci internaţionale de top. Produsele PMI sunt comercializate în peste 180 de ţări. În 2014, compania deţinea o cotă de 15,6% din piaţa internaţională de ţigarete în afara SUA sau 28,6%, excluzând China şi SUA. Deţinând 82.000 de angajaţi în întreaga lume, compania a vândut 856 de miliarde de ţigarete, în 2014
• Scurt istoric PMI
• 1847
Philip Morris deschide un magazin la Londra, pe Bond Street, unde vinde tutun şi ţigarete gata rulate;
• 1881
După moartea lui Philip Morris, compania este cotată la bursă, iar Leopold Morris, fratele său şi Joseph Grunebaum înfiinţează Philip Morris & Company and Grunebaum, Ltd.;
• 1885
Acest parteneriat se desfiinţează, compania devenind cunoscută ca Philip Morris & Co., Ltd.;
• 1894
Familia nu mai deţine controlul companiei, care este preluat de William Curtis Thomson. Compania obţine titlul de Furnizor Oficial al Regelui Edward VII;
• 1902
Compania este încorporată la New York de către Gustav Eckmeyer, având acţionariat mixt (50% britanic şi 50% american);
• 1919
Philip Morris este achiziţionată de o companie americană şi reîncorporată în Virginia ca Philip Morris & Co., Ltd., Inc.; în acelaşi an a fost creat logo-ul companiei;
• 1967
Philip Morris Incorporated înfiinţează Philip Morris Domestic, Philip Morris International (PMI) şi Philip Morris Industrial;
• 1987
PMI este încorporată în Philip Morris Companies Inc. ca entitate operaţională;
• Începutul anilor '90
Compania participă la privatizarea fabricilor de stat din Cehia, Kazahstan, Lituania şi Ungaria;
• 1995
PMI deschide prima fabrică din Asia în Seremban, Malaezia;
• 2003
PMI deschide o fabrică în Filipine, reprezentand cea mai mare investiţie a companiei în Asia la acel moment. PMI cumpără pachetul majoritar de acţiuni al Papastratos Cigarette Manufacturing S.A., cel mai mare producător şi distribuitor de ţigarete din Grecia. PMI cumpără 74,22% din DIN Fabrika Duvana AD Nis din Serbia;
• 2005
Philip Morris International achiziţionează PT HM Sampoerna Tbk în Indonezia şi Compania Colombiana de Tabaco SA (Coltabaco) în Columbia, ambele companii fiind cei mai mari producători de tutun din aceste ţări; în acelaşi an, Philip Morris International reia licenţa Marlboro în Japonia, de la Japan Tobacco International.
• 2007
PMI achiziţionează un pachet suplimentar de 50,2% din acţiuni, în Lakson Tobacco Company, Pakistan, ajungând la o participaţie de aproximativ 98%;
• 2008
PMI se desprinde de Altria, devenind prima companie producătoare de tutun din lume şi a patra cea mai mare companie de bunuri de larg consum; PMI achiziţionează compania canadiană Rothmans Inc. şi marca Interval;
• 2009
PMI şi Swedish Match AB semnează un acord pentru a înfiinţa un joint venture la nivel mondial, în afara Scandinaviei şi a Statelor Unite, în vederea comercializării de produse din tutun care nu degajă fum;
• 2010
PMI anunţă semnarea unui nou acord cu Fortune Tobacco Corporation din Filipine, pentru a-şi uni activitatea şi pentru a forma o nouă companie, numită PMFTC;
• 2011
În iunie 2011, PMI finalizează achiziţia unei companii de produse din tutun din Iordan, care deţinea în principal active pentru fabricarea ţigărilor şi stocuri, pentru suma de 42 millioane USD.
• 2013
PMI investeşte peste 500 milioane USD pentru construcţia primei fabrici dedicate produselor noi şi alternative la produsele din tutun, în Italia;
• 2014
Sunt derulate proiecte comerciale pilot pentru iQOS, în Japonia (Nagoya) şi Italia (Milano).
1. Asa de penibil...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 29.04.2015, 10:06)
Nu stiu dar parca am luat-o razna... Cum sa dai interviu si sa scrii intr-un ziar national financiar, adica sa-ti faci reclama, sau sa faci reclama, la investitii de 10 milioane de dolari? Imi este rusine, gandindu-ma ca in Polonia s-au facut investitii de aproximativ 50 miliarde dolari in cativa ani. Investitii nu in "pensii", ci in active fixe si circulante, care de-atunci deja si-au amotizat valoarea. Iar noi ne bucuram ca tontii de cateva firimituri aruncate de firme care traiesc din contrabanda si evaziune fiscala. In sfarsit, este evident ca cei care administreaza bugetul tarii nu mai au nici o legatura cu realitatea si nici macar nu mai simuleaza ca ar vrea sa aiba. Pur si simplu se bat intre ei pe ciolan si pe bisericutele serviciilor secrete. Ma doare sufletul sa vad inca 3 ani pierduti de-acum incolo.
2. Excelență în jurnalism
(mesaj trimis de Deontologue în data de 29.04.2015, 21:11)
Fato, mai bine cere-le un articol gata făcut despre beneficiile fumatului. Eu nu înțeleg cum suportă pământul o nesimțită ca tine...