Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că, după şapte luni, datele de vânzări raportate de către operatorii de pe piaţa auto arată că scăderea vânzarilor continuă şi adânceşte criza pe care o traversează sectorul auto din ţara noastră, arată un comunicat trimis redacţiei.
"Considerăm deci, că sunt necesare măsuri urgente de stimulare a achiziţiei de
autovehicule noi, în special prin cele două instrumente consacrate: taxa pe emisii
poluante si programul "Rabla". Cel mai important este însă taxa pe emisii poluante
care, în structura sa, ţine cont atât de nivelul emisiilor poluante, cât şi de cel al emisiilor
de CO2 al autoturismelor fiind, în principiu, un instrument indispensabil atingerii
obiectivului de înnoire a parcului auto naţional", se precizează în comunicat.
Producţia naţională, desi în luna iulie s-au produs cu 25% mai multe autovehicule decât în luna precedentă (28.068 unităţi), datorită scăderilor de până acum, cele 192.658 unităţi fabricate în 7 luni arată o scădere cu 4,3% faţă de perioada similară a anului precedent.
La capitolul exporturi ţara noastră înregistrează o crestere generală semnificativă de 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, pe un volum total de 192.046 unităţi. În interiorul acestei cifre, se remarcă creşterea autoturismelor cu 10,1% (volum total 181.941 unităţi faţă de 165.300 în 2011), în timp ce la vehiculele comerciale se înregistrează o scădere de 28,7% (volum total 10.105 unităţi, faţă de 14.165 în 2011).
Cel mai căutat model la export în luna iulie a fost în continuare Dacia Duster, 18.558 unităţi, acesta conducând detaşat clasamentul. In primele 7 luni ale anului au fost exportate 88.420 unităţi Duster, (48,6% din numărul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (7.774 unităţi în iulie şi un total de 39.842 în 2012) şi Logan MCV (5.333 unităţi în luna iulie şi un total de 25.229 în 2012).
Vânzările de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au scăzut cu 18,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, la un volum total de 50.003 unităţi, autoturismele înregistrând o scădere mai mare, de 20,5%, la un volum de 41.553 unităţi.
La autoturisme, în primele 7 luni, topul pe mărci este format de Dacia, cu 11.006 unităţi vândute (26,5% din total), urmată de Volkswagen (4.745 unităţi / 11,4%), Skoda (3.958 unităţi / 9,5%), Renault (2.787 unităţi / 6,7%), Ford (2.727 unităţi / 6,6%) şi Hyundai (1.778 unităţi / 4,3%).