Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa, care administrează Portul Constanţa, va aloca 207,7 milioane lei în acest an pentru investiţii, cu 40% sub nivelul bugetat în 2014. Sumele preconizate de la buget pentru investiţii totalizează 151,7 milioane de lei.
Bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat al companiei pentru anul 2014 prevedea cheltuieli de investiţii în valoare de 347,3 milioane lei.
Proiectul de buget al companiei pentru 2015, iniţiat de Ministerul Transporturilor, mai prevede venituri de 306,1 milioane lei, cheltuieli de exploatare, financiare şi extraordinare de 257,1 milioane lei, rezultând un profit brut de 49 milioane lei.
Comparativ, în varianta rectificată a bugetului pentru 2014, administratorul Portului Constanţa anticipa venituri de 297,1 milioane lei, cheltuieli de 258,8 milioane lei şi un câştig brut de 38,2 milioane lei.
Compania anticipează pentru acest an cheltuieli cu bunurile şi serviciile de 118 milioane lei (faţă de 117,1 milioane lei în bugetul din 2014) şi cheltuieli cu salariile de 46,2 milioane lei, în creştere cu 2%.
Administratorul portului estimează că va încheia 2015 cu un număr de 931 de angajaţi, similar cu nivelul anticipat pentru 2014.
O primă versiune a Master Planului Portului Constanţa, realizată de asocierea Ernst&Young - Inros Lackner, arată că portul are un important potenţial de dezvoltare prin investiţii, dar trebuie eliminat amestecul politic în activitatea curentă şi acordată o mai mare autonomie companiei care îl administrează, însoţite de implementarea unui management profesionist.
Traficul de mărfuri prin Portul Constanţa a totalizat 55,1 milioane de tone în 2013, din care în principal cereale (15,2 milioane de tone), minereu de fier (9,6 milioane de tone), petrol şi produse petroliere (9,2 milioane de tone), cărbune (2,9 milioane de tone), minereuri neferoase şi fier vechi (2,3 milioane de tone), seminţe oleaginoase (1,9 milioane de tone), îngrăşăminte (1,7 milioane de tone) şi cherestea (1 milion de tone).
Incluzând sateliţii Mangalia şi Midia, Portul Constanţa este al doilea ca mărime la Marea Neagră, după Novorossiysk din Rusia, potrivit Mediafax, şi primul din perspectiva traficului de mărfuri în container.