Arctic lansează Fundaţia Arctic, o iniţiativă care are drept scop promovarea educaţiei pentru sustenabilitate şi care îşi propune să devină un catalizator al discuţiilor pe teme legate de dezvoltare durabilă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, Fundaţia Arctic doreşte să aducă valoare în societatea românească şi să construiască o cultură în sfera sustenabilităţii prin încurajarea şi sprijinirea românilor în a contribui activ atât în domeniul social, cât şi în cel al mediului. Totodată, aceasta are drept misiune construirea unui cadru care promovează educaţia în zona sustenabilităţii, precum şi dezvoltarea unor proiecte de impact, în vederea atingerii obiectivelor de dezvoltare durabilă.
În pregătirea lansării fundaţiei, Arctic a desfăşurat împreună cu Ipsos, un amplu studiu pe tema sustenabilităţii în România, cu scopul de a descoperi semnificaţia acestui concept în societatea actuală. Potrivit cercetării, companiile ar trebui să ia atitudine proactivă pentru o planetă sustenabilă, spun 91% dintre cei chestionaţi, fără a exclude implicarea populaţiei (76%) şi a guvernului (67%). 4 din 5 români se declară dispuşi să facă mai multe activităţi pentru sustenabilitate, cu condiţia să aibă mai multe cunoştinţe în acest sens. Principala barieră este lipsa accesului facil la informaţie, dar şi lipsa resurselor personale - fie timp, fie resurse financiare.
Cu ocazia lansării, Fundaţia Arctic a demarat campania Redefineşte mândria românească, prin care şi-a propus să le arate românilor că a fi sustenabil este o alegere la îndemână, cu care se pot mândri. Campania vizează să redefinească mentalităţile, folosind citate populare memorabile care au în mod normal un sens negativ şi să le ofere o conotaţie pozitivă, legându-le de obiceiuri sustenabile. Astfel, expresii precum "de căpătat" - pentru haine second-hand, "ca la ţară" - pentru mâncarea de la producătorii locali sau "de pomană" pentru mâncarea primită în dar dobândesc valenţe noi.
"Compania Arctic are în centrul strategiei sale sustenabilitatea, aceasta reflectându-se nu doar în produsele inovatoare pe care le punem pe piaţă şi în modul de producţie, ci şi la nivelul valorilor şi proiectelor pe care le promovăm. Aspirăm către o societate în care toţi oamenii sunt conştienţi de problemele legate de sustenabilitate, sunt pregătiţi să ia măsuri şi transmit mai departe această mentalitate către generaţiile viitoare. Misiunea Fundaţiei Arctic este de a-i inspira pe cât mai mulţi români, atât din mediul de business, cât şi consumatori, să acţioneze pentru binele comun", a declarat Murat Buyukerk, Chief Executive Officer Arctic.
Din boardul Fundaţiei Arctic fac parte Murat Buyukerk, CEO Arctic România, Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic România, Virginia Oţel, Corporate Communication Director Garanti BBVA România, Ruxandra Mercea, fondator Şcoala Încrederii, Ionuţ Dună, Head of Indirect Sales Enel România, se mai arată în comunicat.