Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) a organizat un eveniment dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic unde reprezentanţi ai sectorului românesc de comerţ electronic şi ai instituţiilor şi autorităţilor publice relevante s-au reunit pentru a celebra unul dintre cele mai dinamice şi performante sectoare ale economiei româneşti, potrivit unui comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
Conform sursei citate, în deschiderea evenimentului, preşedintele ARMO, Marius Ghenea, a făcut o scurtă recapitulare a ceea ce înseamnă astăzi comerţul electronic în România: o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro şi aproximativ 2,8% din PIB, dublare în numai 5 ani. În ceea ce priveşte procentul celor care au achiziţionat ceva online în ultimul an, acesta a crescut de la 23% în 2017, la 45% în 2022.
"Un salt major a fost făcut în 2020, în pandemie, de la 29%, la 45%, acolo unde s-a şi menţinut în ultimii doi ani. Asta ne arată că cei care au descoperit avantajele acestei forme de comerţ au continuat să revină ulterior online. Este un grad de retenţie cum puţine industrii au", a declarat Marius Ghenea, preşedinte ARMO.
Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei, a felicitat comercianţii online români pentru uşurinţa cu care pot fi folosite platformele de comerţ electronic, afirmând că inclusiv părinţii săi, în vârstă de peste 70 de ani, se descurcă să plaseze comenzi online.
În cadrul evenimentului, ARMO a oferit titlul de "Ambasador al Digitalizării" acelor persoane aflate în funcţii sau demnităţi publice, care prin activitatea lor din ultimul an au contribuit la digitalizarea României. Deputaţii George Tuţă, Sabin Sărmaş şi senatorul Marius Humelnicu sunt cei care anul acesta au fost desemnaţi ambasadori ai digitalizării, pentru iniţiativele legislative în urma cărora s-au făcut paşi importanţi în vederea debirocratizării şi digitalizării administraţiei publice româneşti.
Totodată, un premiu special pentru transparenţă a fost oferit domnului Horia Constantinescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Potrivit acestuia, "România are nevoie de o digitalizare a mentalităţii. Încă hârtia şi ştampila şi semnătura luptă la baionetă cu poşta electronică".
Ziua Naţională a Comerţului Electronic a fost stabilită prin Legea nr. 144/2020 şi reprezintă recunoaşterea digitalizării activităţilor economice din România, a efortului depus de zecile de mii de IMM-uri româneşti care compun acest ecosistem şi îl aliniază la conceptul de economie digitală.
Asociaţia Română a Magazinelor Online reprezintă sectorul de comerţ electronic din România şi este membră a Ecommerce Europe, precizează sursa citată.