Asahi a finalizat astăzi achiziţia fostelor operaţiuni de afaceri şi mărci deţinute de SABMiller în Europa Centrală şi de Est, care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria şi România şi alte active conexe (operaţiunilor CE), potrivit unui comunicat de presă al companiei Ursus remis Redacţiei.Aprobarea din partea Comisiei Europene a achiziţiei SABMiller de către AB InBev a fost condiţionată de angajamentul AB InBev de a vinde operaţiunile din centrul şi estul Europei (CE). La începutul acestei luni, Comisia Europeană a anunţat faptul că şi-a dat acordul pentru vânzarea acestor operaţiuni către Asahi. Noua companie va funcţiona sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd şi va raporta direct companiei Asahi Group Holdings Ltd din Tokyo. Sediul regional va fi situat în Praga, Republica Cehă.
Ryoichi Kitagawa, în numele Asahi Group Holdings Ltd, a declarat: "Ultimele 24 luni au reprezentat o perioadă de transformare pentru compania noastră. În octombrie 2016, Asahi a finalizat achiziţia fostelor operaţiuni ale SABMiller din Italia, Olanda şi Marea Britanie, care a inclus în principal mărcile Peroni, Grolsch şi Meantime, iar acum am adăugat la acest portofoliu şi operaţiunile SABMiller din Europa Centrală. Prin această tranzacţie, sunt mândru să spun că Asahi a făcut echipă cu un producător de bere de talie mondială, cu branduri de top precum Tyskie, Lech, Timişoreana, Dreher, Ursus şi Saris, şi, bineînţeles, prima bere lager din lume, Pilsner Urquell".
Paolo Lanzarotti, CEO-ul Asahi Breweries Europe Ltd a declarat: "Am parcurs un drum lung până aici şi suntem încântaţi să continuăm împreună cu Asahi dezvoltarea acestei afaceri. Ambele companii au mărci excelente în portofoliu şi oameni extraordinari, care împărtăşesc aceeaşi pasiune pentru bere. La fel ca Asahi, suntem mândri de istoria, tradiţia şi calitatea mărcilor noastre, iar clienţii, consumatorii şi acţionarii noştri sunt prioritari".
Igor Tikhonov, preşedinte Ursus Breweries a adăugat spunând că vor "dezvolta în continuare ceea ce Ursus Breweries a construit deja în România: o bază de producţie solidă, un portofoliu puternic de mărci, incluzând atât mărci-simbol cu o puternică tradiţie românească, precum şi importante mărci internaţionale şi o echipă locală extraordinară" continuând să depună "toate eforturile pentru a deveni cea mai admirată companie din industria berii din România".