Veniturile companiei ASBIS Enterprises PlC, s-au ridicat în prima jumătate a anului 2023 la aproape 1,4 miliarde USD. Profitul net al Grupului a fost de 28,6 milioane USD, comparativ cu 27,1 milioane USD în prima jumătate a anului 2022 - o creştere de 6%. În T2 2023, ASBIS a generat venituri de 674,1 milioane USD şi un profit net de 11,2 milioane USD, arată un comunicat de presă al companiei remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, rezultatele companiei sunt în concordanţă cu aşteptările şi previziunile financiare publicate pentru 2023. După prima jumătate a anului, nivelul de realizare a veniturilor este de 44% şi de 35% la nivelul profitului net. Grupul se aşteaptă ca veniturile din vânzări în 2023 să fie între 3 miliarde USD şi 3,2 miliarde USD, iar profitul net după impozitare, între 78 milioane USD şi 82 milioane USD. Aceasta înseamnă că 2023 poate fi un an record în istoria Grupului, mai ales la nivel de profit. În mod obişnuit, cea mai bună perioadă de vânzări din sectorul IT este al patrulea trimestru al anului calendaristic.
Cea mai mare ţară ASBIS în ceea ce priveşte vânzările a fost Kazahstanul, care are o creştere rapidă.
Polonia s-a clasat, ca de obicei, printre cele 10 ţări cu cele mai mari venituri din Grup, ocupând locul 8 cu venituri de 53,5 milioane USD în primul semestru din 2023 (o creştere de 34,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), arată sursa citată.
ASBIS a plătit dividendele finale din profiturile companiei pe anul 2022, în valoare de 0,25 USD per acţiune. Incluzând dividendele intermediare plătite în decembrie anul trecut, dividendele totale ajung la 0,45 USD pe acţiune - cele mai mari din istoria companiei.
ASBIS a înregistrat şase noi filiale: în Armenia, Georgia, Azerbaidjan, Maroc, Moldova şi Africa de Sud. De asemenea, compania a deschis primul magazin iSpace din capitala Moldovei - Chişinău. În prezent, ASBIS gestionează 29 de magazine iSpace.
"După cel mai profitabil trimestru I din istoria companiei, am încheiat în forţă cel de-al doilea trimestru al anului 2023, generând o creştere mare a vânzărilor, cu două cifre, de la lună la lună", a declarat Serhei Kostevitch, CEO al ASBIS Group. "Datorită implementării consecvente a strategiei noastre şi efortului echipelor noastre, am reuşit să obţinem o creştere semnificativă a veniturilor, în ciuda faptului că, în mod obişnuit, al doilea trimestru este cel mai slab trimestru din an în industria IT."
Analiza vânzărilor pe ţară arată o creştere puternică ce a continuat în Kazahstan, cea mai mare piaţă a Grupului, obţinând un plus de 31,7% în T2 2023 şi de 36,1% în S1 2023, comparativ cu aceleaşi perioade din 2022. În Ucraina, a doua cea mai mare piaţă operaţională, care este direct afectată de război, datorită eforturilor companiei, veniturile au crescut semnificativ: cu 126,5% în T2 2023 şi 62,7% în S1 2023, comparativ cu perioadele corespunzătoare din 2022.
Cel mai bine vândute categorii de produse în Polonia au fost procesoarele, plăcile grafice şi accesoriile, se mai arată în comunicat.
În trimestrul al doilea din 2023, ţările cu cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost următoarele:
Ucraina - creştere cu 126,5%
Germania - creştere cu 104,0%
România - creştere cu 76,7%
Polonia - creştere cu 64,2%
Georgia - creştere cu 56,8%
"În T2 - o perioadă care nu excelează, de regulă, la nivel de rezultate pe piaţa IT, România a obţinut o creştere foarte puternică a veniturilor, de peste 75%, care ne plasează în Top 10 ţări la nivelul Grupului ASBIS în primul semestru,", spune Alexandru Stoinea, General Manager ASBIS Romania.