Companiile Samsung Electronics şi Sony, doi dintre cei mai importanţi jucători din domeniul tehnologiei, intenţionează să lanseze, pe 4 septembrie, la Berlin, cu doar câteva zile înaintea celor de la Apple, noi gadget-uri inovatoare, relatează publicaţiile Bloomberg şi Les Echos. Astfel, lansările ulterioare ale companiei americane, programate pentru 10 septembrie, s-ar desfăşura în umbra evenimentelor giganţilor asiatici.
Conform Bloomberg, Samsung urmează să lanseze la începutul lunii septembrie două noi produse, Galaxy Gear, un ceas de mână cu funcţie de smartphone, şi telefonul-tabletă Note 3. De asemenea, Sony va prezenta, în aceeaşi zi, noul smartphone Xperia, susţin sursele publicaţiei citate. Aproximativ o săptămână mai târziu, Apple ar urma să-şi dezvăluie noile game iPhone şi iPad.
• Ceasul inteligent Galaxy Gear
Samsung este pe punctul de a da o dublă-lovitură principalului său concurent odată cu lansarea ceasului inteligent Galaxy Gear. Potrivit surselor citate, Apple ar urma să lanseze un produs asemănător în viitorul apropiat, un indiciu în acest sens fiind marca iWatch, pe care compania fondată de Steve Jobs urmează să o înregistreze în Japonia.
Noul Galaxy Gear va rula pe sistemul de operare Android şi va putea fi purtat precum un ceas obişnuit, la încheietura mâinii. Acesta va fi folosit şi pentru apeluri telefonice, transmitere de mesaje text, expediere de emailuri sau navigare pe internet. Conform analiştilor din piaţă, noul produs ar putea avea succesul scontat, întrucât gadget-urile portabile au potenţialul de a deveni un nou trend în piaţa smartphone-urilor. De asemenea, potrivit acestora, industria globală a ceasurilor va genera vânzări în valoare totală de peste 60 de miliarde de dolari.
• Xperia va îngloba tehnologiile de imagine de ultimă generaţie
Noul smartphone Xperia, produs de japonezii de la Sony, va îngloba tehnologiile de imagine de ultimă generaţie, specifice camerelor foto şi televizoarelor ultra-high definition. Gadget-ul face parte din noua abordare a grupului de a se concentra pe lansarea de produse care să se conecteze specificului de divertisment al companiei, după ce aceasta s-a confruntat, în ultima perioadă, cu mai multe probleme. Sony anticipează că, în acest an, va reuşi să vândă 42 de milioane de smartphone-uri.
Potrivit companiei de cercetare Gartner, vânzările de smartphone-uri s-au situat, în trimestrul al doilea, la 225 milioane de unităţi, în timp ce telefoanele mobile clasice s-au vândut în proporţie de "numai" 210 milioane de unităţi, în aceeaşi perioadă. De asemenea, conform sursei citate, Samsung este cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, în prezent deţinând o cotă de piaţă de 24,7%. În statele dezvoltate, smartphone-urile au un potenţial tot mai redus de creştere, astfel că principalele zone de dezvoltare sunt acum pieţele emergente, precum India şi China.