Asociația Administratorilor de Fonduri din România (AAF) lansează ediţia 2024 a programului de educaţie financiară "Economiseşte inteligent", obiectivul principal fiind creşterea numărului românilor la care ajung informaţiile despre investiţiile recurente şi efectele acestora pentru securitate financiară pe termen lung. În cadrul programului, experţi din industria de asset management din România, membri ai AAF, vor fi prezenţi pe diverse canale media mainstream din România, unde vor explica, în termeni accesibili, importanţa investiţiilor pe termen lung pentru a obţine confortul financiar dorit, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, care sunt primii paşi atunci când iei decizia să investeşti pentru că eşti preocupat de siguranţa sau independenţa ta financiară, cum se face un plan investiţional corect pe termen lung, când este indicat să începi să investeşti şi care sunt sumele potrivite, cum îţi analizezi profilul de risc sau ce se întâmplă cu banii tăi în perioade de criză sunt doar câteva dintre subiectele pe care membrii AAF vor încerca să le explice în detaliu, astfel încât informaţia corectă şi cuprinzătoare să ajungă la cât mai mulţi români care ar dori să investească, dar încă nu ştiu cum.
"Rezultatele foarte bune pe care piaţa le-a înregistrat în ultimii ani ne-au arătat că demersul nostru este necesar şi util. Piaţa de asset management din România a depăşit pragul istoric de 700.000 de participanţi şi active nete totale de 43 mld. lei. Sunt multe argumente care să susţină această creştere şi avem convingerea că accesul la informaţie corectă, furnizată de specialişti, inclusiv prin proiecte de educaţie financiară cum este < < Economiseşte inteligent! > > este un astfel de argument. Continuăm programul şi în 2024 şi ne asumăm rolul de jucător activ pentru că ne dorim ca mesajele noastre să fie în mod real utile celor care vor să facă primii paşi pentru a deveni investitori", a declarat Horia Gustă, preşedintele AAF.
Ediţia din 2024 a programului de educaţie financiară "Economiseşte inteligent" se va desfăşura pe parcursul a 12 săptămâni, în perioada mai-iunie, respectiv, octombrie-noiembrie şi include un parteneriat mixt media convenţională&new media care are scopul de a transmite informaţii utile despre economisire, investiţii şi soluţii de investiţii pe termen mediu şi lung către o audienţă cât mai largă, se menţionează în comunicat.
"Pentru a se putea dezvolta, industria investiţiilor în instrumentele de plasament colectiv trebuie să transmită, în primul rând, încredere în rândul investitorilor. Şi credem că, prin tot ceea ce fac, membrii AAF, administratorii de fonduri de investiţii din România, reuşesc să transfere tot mai mult încrederea şi cunoştinţele de care oamenii au nevoie pentru a decide să investească, să o facă corect şi pe termen lung", a declarat Jan Pricop, director executiv al AAF
Potrivit celor mai recente date ale AAF, activele nete ale celor 247 de fonduri din România, deschise şi închise, locale şi străine, au crescut în luna martie cu 3,9%, până la nivelul de 42,9 mld lei (8,6 mld euro), iar de la începutul anului au crescut cu 8%. Intrările nete ale lunii au totalizat 578 mil. lei (116 mil euro), se precizează în comunicat.