Asociaţia Consumatorilor de Media (ACM) solicită patronatului de media să facă publică structura acţionariatului şi să informeze opinia publică asupra schimbărilor produse în cadrul acestor acţionariate, se arată într-un comunicat remis de către Horea Mihai Badau, preşedintele acestei organizaţii. Demersul Asociaţiei are în vedere recentele situaţii apărute în redacţiile unor cotidiane centrale şi are ca fundament "res-pectarea principiului transparenţei - ca drept inalienabil", afirmă preşedintele ACM.
În context, conducerea aces-tei organizaţii le propune ziariştilor, experţilor, patronatului de media, societăţii civile, formatorilor media şi instituţiilor care au ca obiect de activitate mass-media să participe la elaborarea unei Declaraţii Comune a Drepturilor Consumatorilor de Media, care să îmbunătăţească relaţiile dintre producătorii de mesaje media şi clienţii lor, consumatorii.
Declaraţia comună propusă de ACM se bazează pe un set de principii cum ar fi transparenţa, informarea corectă, libera exprimare, protecţia consumatorului, diversitatea şi educaţia, respectarea identităţii culturale.
Varianta finală a Declaraţiei Consumatorilor de Media va fi prezentată pe 3 mai, în cadrul manifestărilor prilejuite de Ziua Mondială a Libertăţii Presei.