Piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul profund naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern, iar 70% dintre ingredientele folosite în industria berii provin din agricultura ţării, a declarat, ieri, directorul general al Asociaţiei Berarii României, Julia Leferman, în cadrul unui eveniment privind evoluţia pieţei berii în 2016 şi rolul educaţiei în formarea maeştrilor berari.
Evenimentul a fost găzduit de Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi.
Julia Leferman a precizat: "Sectorul berii continuă să fie un stimul economic important la nivelul întregii ţări având un caracter profund naţional, definit de o pondere de peste 97% a producţiei locale de bere în consumul intern şi 70% dintre ingrediente provenite din agricultura României. Datorită contextului fiscal stabil din 2016, piaţa berii a putut evolua în mod natural, având în continuare un efect economic pozitiv prin valoarea adăugată generată în cadrul tuturor activităţilor conexe, importante contribuţii la bugetul de stat sub formă de taxe şi impozite şi prin crearea, în mod direct şi indirect, a 85.000 locuri de muncă la nivel naţional".
Ea a precizat că volumul pieţei berii în 2016 s-a menţinut la 15,8 milioane hl, nivel atins şi în 2015, în timp ce consumul pe cap de locuitor s-a situat la nivelul anului precedent, de 80 litri, situând România pe locul şapte în Europa.
În domeniul investiţiilor, membrii Asociaţiei Berarii României au făcut în 2016 investiţii în valoare totală de 69,7 milioane euro, în creştere cu 14,2 milioane euro faţă de 2015. Exporturile în 2016 au înregistrat o uşoară scădere, de 0,08 milioane hl faţă de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane hl, iar la importuri, piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul profund naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern.
În ceea ce priveşte tipurile de ambalaj, preferinţele consumatorilor au avut doar mici variaţii în 2016 faţă de anul precedent. Berea îmbuteliată la sticlă a înregistrat cea mai mare variaţie în rândul preferinţelor consumatorilor, cu o creştere de aproximativ trei puncte procentuale, de la 24,8% în 2015, la 27,68% în 2016. Deşi a înregistrat o scădere cu aproximativ două puncte procentuale, de la 53,4% în 2015, la 51,6% anul trecut, ambalajul de tip PET a continuat să deţină şi în 2016 cea mai mare pondere pe piaţă. Doza a înregistrat doar o uşoară scădere, de un punct procentual, de la 18,1% la 17,1%, iar berea la halbă s-a menţinut aproximativ la acelaşi nivel de consum, variind doar de la 3,7% în 2015, la 3,65% anul trecut.
Julia Leferman a subliniat importanţa educaţiei în formarea viitoarelor generaţii de maeştri berari: "Caracterul naţional al producţiei de bere din România este întărit şi de faptul că formarea a numeroase generaţii de maeştri berari are loc chiar aici, la Universitatea Dunărea de Jos, din Galaţi. Dăruirea pe care o au cadrele didactice pentru această meserie s-a transmis absolvenţilor care au reuşit să realizeze reale performanţe în domeniul pe care şi l-au ales. Profesionalismul specialiştilor care au deprins arta fabricării berii la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, s-a transformat în timp în produse de excepţie, iubite de români, fapt ce nu ar fi fost posibil fără implicarea permanentă şi înaltul standard al profesorilor de aici".
Decanul Facultăţii de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, Camelia Vizireanu, a menţionat că Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi ,este kilometrul zero al ştiinţei fabricării berii în ţară.