Lucrările de extindere la două benzi pe sens a Centurii existente în partea de nord a Capitalei au demarat, ieri, în prezenţa ministrului transporturilor, Ludovic Orban. Costul de execuţie se ridică la 253 milioane de lei. Lucrările au început pe două din cele trei sectoare ale Centurii, urmând să se circule pe două benzi la sfârşitul lui 2009.
Lucrările pentru extinderea centurii pe tronsonul dintre localităţile Tunari şi Mogoşoaia, pe o lungime de 4,5 kilometri, sunt executate de compania austriacă \"Alpine\". Lucrările pe acest tronson vor costa 101,39 milioane lei, ordinul de începerea fiind emis, deja, de Direcţia Regională de Drumuri Bucureşti.
Compania \"Romstrade\" va realiza extinderea centurii existente pe o porţiune de 12 kilometri, între Tunari şi Autostrada Soarelui, costul proiectului fiind 88 milioane de lei. În afara celor două proiecte de extindere a Centurii, lucrările vor viza şi completarea acesteia între localităţile Chitila şi Mogoşoaia, proiect evaluat la 63,9 milioane de lei. Aceasta investitie trebuia să înceapă concomitent cu celelalte două proiecte, însă, câştigătorul licitaţiei, compania grecească \"Aktor\", nu poate începe lucrările decât după rezolvarea contestaţiei depusă de compania franceză \"Colas\".
Între Chitila şi Mogoşoaia va fi construită o şosea cu câte două benzi pe sens, pe o distanţă de opt kilometri. Centura de Nord va face legătura între Autostrada Bucureşti-Piteşti şi Autostrada Soarelui, pe o lungime de 52 de kilometri, noua centură urmând să înceapă de la autostrada Bucureşti-Piteşti, va continua spre Buftea, Baloteşti, sudul Aeroportului \"Henri Coandă\" şi Afumaţi, urmând să ajungă la Autostrada Bucureşti-Constanţa. Ministrul de resort a inaugurat şi lucrările de modernizare a pasajului peste calea ferată, pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti, în apropiere de localitatea Chitila, realizate de Societatea de Construcţii în Transporturi din Bucureşti. Lucrările de modernizare a podului s-au cifrat la 9,4 milioane lei, proiectantul acestora fiind societatea \"Consilier Construct\".
De asenenea, tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, care va fi realizat în concesiune, va fi dat în lucru în septembrie 2008, potrivit lui Lodovic Orban. \"La 1 iunie 2008 vom semna contractul de execuţie cu firma care va realiza lucările ce urmează să înceapă în toamna anului viitor\", a spus ministrul transporturilor. Tronsonul Comarnic-Braşov va fi construit în sistem DBO (design-build-operate), ceea ce înseamnă că societatea care va câştiga licitaţia va asigura proiectarea, finanţarea şi execuţia tronsonului, urmând ca acesta să fie concesionat societăţii respective pe o perioadă cuprinsă între 25 şi 30 de ani.
Lucrările de extindere la patru benzi a centurii de vest a Ploieştiului au demarat ieri, termenul de finalizare fiind estimat pentu sfârşitul anului 2009. Centura măsoară 13 kilometri şi, după finalizarea lucrărilor, va avea patru benzi. Costurile de construcţie ale proiectului se ridică la 157 milioane de lei, execuţia fiind asigurată de compania \"PA&CO International\".