Auchan România a publicat cel de-al treilea Raport de Sustenabilitate al companiei care cuprinde date calitative şi cantitative privind performanţele non-financiare, impactul activităţii sale în comunitate şi realizările din 2022. Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate şi definitivarea Planului pentru Climat 2030, procesul accelerat de decarbonizare atât a operaţiunilor din magazine, cât şi a produselor. De asemenea, sunt cuprinse cele mai importante proiecte de mediu, promovarea unei alimentaţii sănătoase şi combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, dar şi economia circulară, oamenii din companie şi comunităţile sustenabile, conform unui comunicat de presă al companiei.
Datele incluse cuprind atât perioada 1 octombrie 2021 - 30 septembrie 2022, denumită an glisant, cât şi perioada 1 ianuarie 2022 - 31 decembrie 2022.
Raportul este structurat pe 7 capitole principale, fiecare acoperind o arie strategică diferită, subiecte şi proiecte esenţiale şi analizează activitatea companiei în ceea ce priveşte viziunea, valorile şi evoluţia numărului de magazine, guvernanţa, etică, relaţia cu partenerii şi furnizorii Auchan, dar şi elemente de resurse umane, diversitatea şi incluziunea în muncă, precum şi angajamentele comunitare asumate, dar şi obiective pentru viitor.
,,Raportul de Sustenabilitate 2022 reprezintă o muncă colectivă şi arată rezultatele eforturilor noastre de a realiza o transformare profundă a modelului de business al companiei, în care sustenabilitatea este integrată în fiecare segment, a procesului accelerat de decarbonizare atât a operaţiunilor din magazine, cât şi a produselor. În acest demers ne sunt alături atât partenerii, cât şi clienţii noştri, cărora dorim să le mulţumim pentru implicare. Adaptarea la noile provocări de mediu, sociale şi de guvernanţă este esenţială şi ne determină să venim întotdeauna cu soluţii concrete pentru a facilita adoptarea de obiceiuri de consum mai responsabile. Doar împreună putem contribui la un viitor mai sustenabil, un viitor în care utilizăm mai puţine materii prime şi resurse, care vor rămâne disponibile pentru generaţiile viitoare", a declarat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Auchan promovează o alimentaţie sănătoasă şi susţine producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori români, inclusiv producători ultra-locali, iar gama alimentară este formată din peste 90% produse româneşti, având până la finalul perioadei de raportare 30 de filiere proprii naţionale.
Rezultate cheie ale activităţii din 2022
Auchan a dezvoltat de-a lungul timpului o politică amplă de combatere a poluării cu plastic, luptă împotriva risipei alimentare şi a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon. În 2022, angajamentul Auchan faţă de climat s-a accelerat şi mai mult, odată cu definirea unei strategii globale pentru toate ţările în care Auchan Retail este prezent. Astfel, compania şi-a definit la nivel de grup o strategie care abordează problema schimbărilor climatice sub numele de Planul pentru Climat 2030, ce vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în concordanţă cu prevederile Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale. Strategia de decarbonizare se concentrează pe 4 perimetre de acţiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi şi produse.
Anul trecut, Auchan a contribuit la salvarea a 6,1 mil de produse prin proiectul "Zero Risipă" şi a donat 48 de tone de produse către reţeaua naţională de Bănci de Alimente. Compania a reciclat 12 000 tone de deşeuri la nivel de magazine şi a reuşit o performanţă de reducere cu 7%, echivalentul a 83,323 tone, a emisiilor de carbon (faţă de 2021), pentru cele trei domenii de aplicare. De asemenea, prin campania "PETcolectezi şi câştigi", derulată în perioada 19 ianuarie - 18 mai 2022 şi dezvoltată în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management şi ONG-ul Viitor Plus, peste 85 000 de ambalaje de plastic de tip PET au fost strânse pentru reciclare în mai puţin de 4 luni, în spaţiile special amenajate din hipermarketurile şi supermarketurile Auchan din toată ţara, în timp ce 1,4 milioane de doze au fost colectate prin campania "Şi mama reciclează". Totodată, ambalajele produselor gastro marcă proprie şi pentru livrări Auchan sunt, încă din 2021, în proporţie de 100% eco friendly, iar 90% din transportul de marfă a fost realizat cu camioane cu motor tip Euro 6, iar în proporţie de 10% cu Euro 5.
Tot legat de reciclare, în 2022, prin demersul de colectare a uleiului alimentar uzat, s-au colectat peste 230 000 de litri de ulei, compania responsabilizând consumatorii casnici şi contribuind la educarea către un consum responsabil. La nivel de proiecte de economie circulară, 430 000 de articole textile au primit a doua viaţă în cadrul shop-ului "O Nouă Viaţă by Auchan" din magazinele Auchan, proiect lansat în 2021 ca o premieră pe piaţa locală de retail. Totodată, 65 de tone de îmbrăcăminte au fost colectate şi donate către Crucea Roşie Română. În plus, 2 163 de smartphone-uri recondiţionate au fost comercializate la standurile Recommerce Group din magazinele Auchan, iar 475 de copaci au fost salvaţi prin reutilizarea paleţilor Chep.
Auchan pune accent pe produsele sustenabile, iar 100% din gama de jucării marcă proprie din lemn este certificată FSC, în timp ce gama de produse textile pentru casă marca Actuel este certificată OEKO-Tex 100®.
Compania este implicată activ în comunitate, iar Auchan sprijină peste 90 de proiecte sociale, investind în perioada de raportare 2,5 mil de lei în astfel de proiecte. Totodată, anul trecut a lansat un apel de proiecte naţional, susţinut cu 100.000 euro de Fundaţia Auchan.