Producătorul de vinuri "Bachus" Buzău a raportat, la sfîrşitul primului semestru al anului în curs, o cifră de afaceri de 4,3 milioane RON. Veniturile totale ale societăţii au cumulat 4,2 milioane de RON, pentru care "Bachus" a cheltuit 4,1 milioane RON. După deducerea cheltuielilor, la dispoziţia societăţii au rămas 69 mii RON. Surse din conducerea societăţii ne-au declarat că rezultatele obţinute în primul semestru al anului nu au fost la nivelul celor programate. "Nu am avut bani suficienţi ca să achiziţionăm ambalaje de îmbuteliere pentru toate comenzile", precizează sursa citată. "Pentru a rezolva problema finanţării noi am făcut demersuri ca să contractăm un împrumut pe care sperăm să-l obţinem în 10 zile", mai adaugă reprezentanţii companiei. Oficialii "Bachus" spun că pînă la sfîrşitul anului speră că îşi vor atinge obiectivele propuse, res-pectiv un profit de 6 miliarde de lei vechi şi vînzări de 180 de miliarde de lei vechi.
• "Bachus" va investi 8 miliarde de lei vechi
Surse din conducerea societăţii ne-au relatat că "Bachus" şi-a programat anul acesta să investească 8 miliarde de lei într-o linie de îmbuteliere.
Vinurile produse de societate sînt împărţite în patru grupe, în funcţie de treptele de calitate: o gamă de patru vinuri de consum, demidulci, care răspund cerinţelor pieţei cu gust şi buchet specific podgoriei "Pietroasa"; gama "Pietroasa-Snur" formată din cinci vinuri albe şi roşii, vinuri de bună calitate, cu prezentare atrăgătoare, gamă ce se adresează categoriei medii de consumatori; gama "Reserve" compusă din şase vinuri obţinute din soiuri de struguri consacrate, vinuri cu denumire de origine controlată cu prezentare la standarde înalte, ce se adresează categoriei de vîrf a consumatorilor; gama "Gold Edition" compusă din cinci vinuri obţinute din soiuri autohtone consacrate, vinuri de mare marcă cu denumire de origine controlată şi trepte de calitate ce se adresează elitei consumatorilor.
Pentru asigurarea calităţii produselor conform Legii viei şi vinului, a Normelor de aplicare a Legii şi a standardelor, procesul de producţie este supravegheat de specialiştii societăţii de la preluarea şi vinificarea strugurilor, pînă la comercializarea vinurilor, preocuparea majoră a acestora fiind în permanenţă organizarea judicioasă a activităţii, a resurselor disponibile, precum şi aplicarea tehnologiilor conform cu politicile de produs şi de calitate ale societăţii.
Aceste preocupări îşi au materializarea în calitatea produselor, precum şi în aplicarea tehnologiilor noi, în elaborarea periodică de produse noi ca o completare a portofoliului existent, îmbunătăţirea modului de prezentare şi comercializare a produselor.
În vederea asigurării continuităţii activităţilor de producţie şi pentru completarea necesarului de materii prime, în lunile octombrie şi noiembrie 2004 au fost colectate de la persoanele fizice 2.776 de tone de struguri, procesaţi în unităţile de producţie din sistem. Pe parcursul anului 2004 s-au achiziţionat de la alte societăţi producătoare 2.955 hectolitri de vin.
Raportul semestrial al companiei informează că evoluţia proba-bilă a societăţii se va canaliza pe cîteva direcţii importante pentru activitatea ei: înfiinţarea de plantaţii viticole proprii, ridicarea performanţelor tehnice prin retehnologizare, prezentarea mai agresivă pe piaţa internă şi externă a produselor proprii, creşterea volumului de vînzări şi reducerea costurilor de producţie, reducerea cheltuielilor fixe ale societăţii care au o pondere mare în totalul de cheltuieli al perioadei.
• Protecţia mediului, o preocupare importantă pentru societate
"Protecţia mediului şi a omului reprezintă pentru firma noastră o sarcină importantă, care poate fi îndeplinită numai printr-o concepţie şi o gîndire unitară", se specifică în raportul companiei. "Eforturile noastre sînt dedicate îmbunătăţirii continue a protecţiei mediului (din punct de vedere funcţional şi organizatoric) şi împiedicării poluării acestuia, urmărind nu doar respectarea limitelor impuse de legislaţia în vigoare, ci chiar anticiparea cerinţelor de mediu viitoare", informează conducerea companiei prin intermediul unui comunicat remis pieţei Rasdaq.
Conducerea firmei a formulat următoarele linii directoare care doresc să reprezinte cadrul pentru fixarea obiectivelor şi ţintelor de mediu: promovarea conştiinţei de mediu, protecţia mediului ca sarcină a proiectării şi planificării, depăşirea obligaţiilor legale, utilizarea raţională a resurselor.