Grupul Financiar Banca Transilvania raportează în prima jumătate a anului 2023 un profit net consolidat de 1.581,7 milioane de lei (+51% faţă de iunie 2022), din care cel al băncii este de 1.269,0 milioane de lei (+40% faţă de iunie 2022). Subsidiarele şi participaţiile de capital au contribuit cu peste 312,7 milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT (+124% faţă de iunie 2022), arată un comunicat de presă al băncii remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, primele şase luni au însemnat pentru BT peste 1.600 de clienţi noi în fiecare zi şi, în medie, 730 de credite. Au fost acordate 132.000 de credite persoanelor fizice şi companiilor, în valoare de 14,97 miliarde lei. Banca a ajuns la peste 4 milioane de clienţi, din care 282.000 sunt clienţi noi. În total, 88% dintre clienţi sunt digitalizaţi, folosind cel puţin una dintre aplicaţiile BT.
Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut până la 153,1 miliarde lei (+8,94% faţă de 31 decembrie 2022), iar creditele au ajuns la 69,5 miliarde lei (+2,13% faţă de 31 decembrie 2022).
Depozitele clienţilor Băncii Transilvania au ajuns la 122,5 miliarde lei (+5,10%). Persoanele fizice au economii de 81 miliarde lei la BT, iar persoanele juridice, de 41,5 miliarde lei, arată sursa citată.
"Rezultatele sunt pozitive şi suntem mulţumiţi de cum a mers banca şi întregul Grup BT. Ne-am păstrat ritmul accentuat de creştere a activităţii operaţionale şi am reuşit să susţinem economia şi populaţia, într-o perioadă provocatoare. În astfel de momente, de incertitudine, se vede importanţa unui sistem bancar solid, bine capitalizat şi care beneficiază de o legislaţie predictibilă în susţinerea economiei şi a societăţii. Continuăm să investim în creşterea volumelor, a tranzacţiilor şi să finanţăm economia, pentru a asigura prosperitate românilor şi pentru a contribui la micşorarea decalajelor faţă de Vest, prin investiţii. Profitabilitatea băncii ne ajută să consolidăm capitalul BT pentru îndeplinirea planurilor pe care le avem şi a reglementărilor legale", declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Veniturile operaţionale ale Grupului BT au ajuns la 3,7 miliarde lei (+29,7%).
Creşterile înregistrate de Banca Transilvania în prima jumătate a anului sunt peste media sistemului bancar şi reflectă rolul BT în finanţarea economiei: active totale (7,92% vs 5,25%), depozite (5,10% vs 3,91%) şi credite (2,64% vs -4,69%).
Banca Transilvania a continuat să susţină antreprenorii prin programele naţionale IMM Invest, acordând finanţări de 2,2 miliarde de lei în primul semestru. Dintre băncile participante, BT a acordat cele mai multe credite prin programul IMM Invest Plus 2023.
BT a ajuns la 5,6 milioane de carduri în portofoliu, din care 3,3 milioane sunt şi carduri digitale în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay şi Garmin Pay.
Numărul plăţilor cu telefonul a crescut cu 43% în semestrul întâi din acest an faţă de aceeaşi perioadă din 2022.
Numărul tranzacţiilor cu cardurile BT a crescut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 08:56)
Cum vedeti un portofoliu TLV-SNP 50-50 ?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:00)
Iti recomand SNP- SNG ....
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:26)
De ce SNG? Nu este suficient daca ai SNP, mai ales ca este si operator?
.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:36)
Ce dividende crezi ca vor cei de la SNG (operator de stat ,vezi politica dividende ....) vs SNP ?
cand vor incepe sa foreze....ia gandeste-te....si vor incepe sa scoata profit...tot guvernantii astia lesinati dupa bani vor fi indiferent ca vor fi la putere sau in opozitie...
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:50)
Nu te arunca niciodata 100% in doua companii oricat de bine ar suna.Ia primele 6-7 din BET plus ceva titluri de stat.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 11:20)
Mai mari decat SNP? Cu dividendul specia inclusl?
La TLV daca am acum 2,000 de actiuni si continua cu actiunile gratuite in 6 ani o sa ma 4,000.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 13:06)
conteaza mai mult cat valoreaza nu ce nr de actiuni ai. Nu exista actiuni gratuite in adevaratul sens al cuvantului.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 14:01)
Tot pe la 20 vor fi.
A fost un articol recent legat de TLV, a tot angajat oameni.
Am cont la ei, imi place mult si actiunile gratuite ma protejeaza de CASS.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:04)
Sper sa nu afle si Ciolacul.40 % impozit pentru noi e mic ca sa distrugem ce e romanesc Baga mare.Sa salvam multinationalele.
3. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 25.08.2023, 09:22)
Gloatele zac in saracie iar capitalistii acumuleaza capitaluri de la un an la altul ca Fat-Frumos.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Romeo în data de 25.08.2023, 09:35)
Capitalistii muncesc. Gloatele care se adancesc in saracie nu fac nimic pentru a evolua. Doar asteapta o interventie providentiala. Mai terminati cu mana intinsa si lamentarile astea neo marxiste. Ai internet ai dechidere pentru educatie, oportunitati etc. si n ai scuze
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:50)
vezi ca "gloatele" alea primesc dividende de la TLV direct si indirect, prin fondurile de pensii. ce cauti pe piata de CAPITAL daca nu esti de acord cu acesta? ti-ar sta mai bine activist la AUR/PSD
3.3. Titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Protaru în data de 25.08.2023, 10:53)
Romeo, pari indragostit de capitalism ca de Julieta.
Ce capitalisti ai vazut tu muncind? Ei gandesc, nu muncesc. Gandesc cum sa invarta banii si cum sa exploateze acumuland doar pentru ei.
L'ai oe Hayek si te consideri educat? Pentru inceput iti recomand Ha-Joon Chang, dupa ce il termini ma anunti si iti mai dau alta bibliografie.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de Carunu în data de 25.08.2023, 11:46)
Coane, le cam amesteci. Ha -joon Chang este impotriva curentului neoliberal, da, e OK asta. Capitalismul e un mod de productie care a modernizat lumea. Evident, statul poate decide modalitaile de redistribuire a profitului.
3.5. Titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de Pseudonim în data de 25.08.2023, 12:13)
?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:42)
Indicatorul de rentabilitate ROE la bănci atinge maxime istorice în 2023, de peste 21%, fiind mai mult decât dublu faţă de media UE.
Trebuie Taxati domnilor, taxati cu curaj.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:48)
Visul umed al unui expert anonim
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 09:50)
Cat au tras salariatii acestei banci ca sa scoata aceste rezultate....cine a lucrat in sistemul bancar stie....si cum....
4.3. :) (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Danny în data de 25.08.2023, 10:24)
La ce sa te astepti de la un stat heirupist, sustinut de romani heirupisti. Taxarea e indeed probabila
SA MOARA CAPRA VECINULUI = Politica de stat si identitate nationala ;)
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:28)
Prin vanzare de produse si servicii la pachet, impuse si nesolicitate de clienti. Dobanzi mari la credite si mici la depozite. Schimb valutar obligatoriu la curs mic la serviciile de transfer monetar, cominsioane diferite si mari la acceptare POS. Uneori conditionarea creditarii de achizitia unei asigurai facultative.
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:36)
adaugati si vanzarea de unitati de fond celor care nu au habar de ele in loc de depozite.
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:42)
Eu nu pot sa imi explic cu rezultate atat de bune ...de ce este atata inghesuiala la vanzare pe TLV?
Cu asa rezultat trebuia sa urce pana la cer ...ca si rezultatele tot pana la cer au fost urcate...
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:48)
ia uita-te tu si care este media ratingurilor de tara in EU si unde este Romania, cu BBB-. refuzati sa intelegeti ca riscul este un element crucial pentru costul capitalului. dar vi se erecteaza taxarea
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 10:52)
eu am TLV de cand ma stiu si este grosul portofoliului meu. rezultatele sunt in linie cu asteptarile, nu sunt extraordinare. ba pentru unii s-ar putea sa fie chiar sub asteptari daca asteptau T1 x 2
4.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 11:07)
+ diferentialul de inflatie fata de media UE. dar degeaba ne batem capul, NU o sa inteleaga. pentru ca este mult mai simplu sa nu o faca
4.10. Si atunci (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de lulu în data de 25.08.2023, 11:15)
de ce TLV e in picaj?
Prea mari asteptarile?
4.11. Titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de Protaru în data de 25.08.2023, 11:32)
Daca nu ai inteles ca nu e nimic de inteles inseamna ca esti doar de cativa anisori pe bursica.
Chiar daca nu e nimic de inteles, vrei explicatii asa ca le vei primi: un academician doct al pietelor eficiente ti'ar fi explicat post-factum ca rezultatele erau asteptate asa ca sunt incluse in pret deja.
Lasand deoparte academismele inutile, observa ca economiile reale pedaleaza in gol cu cresteri aproape nule, ca bursele externe stau pe marginea prapastiei si ce e mai important, dobanda dolarului e la fel de mare ca in 2005-2007.
4.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.11)
(mesaj trimis de Carunu în data de 25.08.2023, 11:50)
De la inceput ar trebui sa stie "sell the news". asta cu prapastia e o reminiscentza comunista, dupa cum ii priveau pe "capitalisti", singura problema era orizontul de unde priveau :)))
4.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 15:07)
Asta cu statu pe marginea prapastiei o tot aud din 2018 incoace...ce-i drept au fast cateva prapastii mai mari sau mai mici pe intern ca si pe extern. Da TLV scade pt ca are rezultatele incluse in pret si sunt unii care marcheaza profituri post gratuite. Sau cine stie ce stiu ei si nu stie amarasteanul de rand.
4.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 15:58)
nu stie nimeni nimic, mi-e plin podul de scenarii. sunt unii care se asteptau la cel putin 2x profitul de la T1 si cum nu este asa, sunt dezamagiti de rezultat. dar asta pentru ca nu stiu cum sa citeasca un raport, nu s-au uitat in BVC si nu inteleg cum vine treaba cu provizioanele. daca ar fi stiut, citeau faptul ca s-au bagat 100 mn in impozitul pe profit pentru litigiul cu ANAF, ca in BVC suma provizioanelor nete este de ~600 mn lei si la 31.05 a fost o reversare neta de 50 de mn, deci in T2 au bagat net 100 mn. deci ai un impact ddin astea doua de 150 mn T2 vs T1. daca va mentine ritmul si va continua sa puna cascaval in pod pentru litigiul cu ANAF de 100 mn/trimestru, profitul la sfarsit de an va fi un pic peste BVC, ceea ce nu va fi extraordinar, dar in contextul actual poate e mai bine, vezi si tu cati comunistoizi spalati pe creier au aparut cerand supra-taxare. ca atat stiu ei: sa ia
5. Tlv
(mesaj trimis de Class în data de 25.08.2023, 17:21)
Foarte ok comentariile de aici... foarte bună dezbaterea.. cu exceptia unor mici derapaje de limbaj.. asa mai învățăm și noi incepatorii cate ceva de la marii granguri ai bursei... sunt sigur ca actionarii Tlv se așteptau și la un dividend special... din profitul la 6 luni.. precum cel de la SNP... dar nu-i timpul pierdut pot sa îl anunțe si de acuma.. sau la cifrele la 9 luni... pentru ca acuma au anunțat deja dividendul de 5,5 % randamanent din profitul anilor 2022 și anteriori... care și ăla sincer putea fi un pic mai mare liniștit.. măcar dublu... dar no în vremea asta prudența pare a fi cuvântul la ordinea zilei!!!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 18:07)
nu cred ca cineva care chiar are interes in TLV si ii intelege situatiile financiare astepta dividend special de la TLV. pana la 31.12.2023 trebuie indeplinite cerintele MREL. dividend special va veni atunci cand capitalul propriu se va reintregi cu pierderile nerealizate pe titlurile de stat. probabil T2-T3 2025. in plus... na, oamenii se uita la dividendul cash. dar eu obtin anul asta un randament de ~17% pe TLV pentru ca mi-am vandut gratuitele. la anul iau alte gratuite, pretul va creste pentru ca profitul va creste, le vand si pe alea, iau un dividend cash cat o fi si tot asa. cam asta este nivelul normal al randamentului pe TLV si nu este rau deloc. cel putin pentru mine
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 18:51)
corect. e cea mai proasta idee dividendul acesta special in cash. mai ales ca urmeaza si emisia aia de obligatiuni de 1.5 miliarde eur - sa vedem la ce conditii si costuri; sper sa nu fie magarii ca la Bittnet, obligatiuni euro la 9%, directoratul si consiliul de administratie vand toate actiunile si cumpara obligatiuni - foarte multa incredere au in propria companie... escroci. BT avea ce sa faca cu acesti bani, sa mai inchida din pierderi ca sa imbunatateasca situatia bancii... din nou atentie, e 5.5% randament brut la pretul de 20.5 lei/actiune. din valoare dividendului se va retine 8% la sursa. fiti atenti la ce preturi cumparati.
am fac un calcul rapid ca sa aveti o inchipuire:
la pretul de 18.8, randamentul e 6%
la pretul de 17.35, randamentul e 6.5%
la pretul de 16.11, randamentul e 7%
deci nu va asteptati deloc ca o sa fie schimbari inspre bine.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 19:12)
obligatiunile MREL au alt statut, practic au acelasi rang ca si actiunile ordinare, de aceea randamentul platit este mai mare decat la alte obligatiuni subordonate. BT nu are ce pierderi sa "inchida" pentru ca nu are pierderi. pur si simplu trebuie sa indeplineasca anumite cerinte de capital. nu are cum sa fie spre bine? tu te-ai uitat cat a cescut profitul operational inainte de costul riscului? bineinteles ca nu, trebuie puse niste coloane in Excel. nu te mai da cu parerea pe un business pe care nu il intelegi. este exact ce spuneam la 5.1, cei care au un interes in TLV si care ii inteleg situatiile financiare vad lucrurile mult diferit. eu sunt unul dintre aceia. pe langa faptul ca am pregatire academica economica, am vreo 25 de ani experienta in domeniul financiar si cam tot atatia pe bursa. nu am pretentia sa intelegi cat inteleg eu, dar am pretentia sa intelegi ca randamentul adus de o actiune este compus din dividend si aprecieri de capital. am precizat deja ca, in mod normal, randamentul total anual adus de actiunea TLV este pe la 16-17%, incearca sa fi mai retinut cu diseminarea unor pseudo-informatii care nu surprind contextul
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.08.2023, 01:28)
da tu te-ai uitat cum au provizionat suma aia de 370 milioane de plata catre anaf pentru ca au pierdut procesul? da ce se intampla in lumea... hai lasatio cu super-randamentele ca tremurati in martie... daca e asa de buna de ce nu se arunca toti pe ea? ati iesit toti vitejii, hai sa va vad cum depuneti plangeri la ASF ca a fost manipulat pretul in sus, sau ziceti voi pseudo-experimentatilor ca nu a fost? ha ha...
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 19:35)
TLVul nu a dezamăgit niciodată! De asta și NN au 25% din banca! Acum daca ne uitam și la fundamente, chiar sta foarte bine! De ce as lua H2O când am opțiuni cu randament peste 17% pe an cu TLV!
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 19:59)
Corect!!!