Vânzările de ţigări ale grupului British American Tobacco (BAT) au scăzut în volum cu 1% în primele nouă luni, la 495 miliarde de unităţi, afectate parţial de un declin de 2,7% în comerţul cu ţigări Kent în România şi Rusia, potrivit raportului financiar al grupului, citat de Mediafax.
"Volumele Kent au scăzut cu 2,7%, în principal ca urmare a declinului pieţelor din Rusia şi România, impactul fiind amortizat parţial de creşterea susţinută din Orientul Mijlociu şi Japonia", potrivit companiei.
Producătorul de ţigări a raportat o scădere de 9,6% a veniturilor totale în primele nouă luni, pe fondul vânzărilor slabe din Rusia, Vietnam, Brazilia, Polonia şi Canada, precum şi al impactului negativ din diferenţele de curs valutar. Excluzând efectele valutare, veniturile grupului au avansat cu 2,4%.
Acţiunile BAT au scăzut pe piaţa londoneză cu până la 4,7% după publicarea rezultatelor financiare, cel mai mare declin din 2011, transmite Bloomberg. Cele cinci mărci principale ale grupului - Kent, Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall şi Rothmans - au înregistrat o creştere agregată de 6,2% în funcţie de volumul de ţigări vândute. Volumele Dunhill au avansat cu 3,5%, susţinute de evoluţia pozitivă de pe pieţele din Brazilia, Indonezia şi Coreea de Sud, în timp ce volumele Pall Mall şi Rothmans au crescut cu 7,7%, respectiv 37%, potrivit raportului.
Volumele Lucky Strike au coborât uşor raportat la primele nouă luni ale anului trecut, afectate de scăderi în Chile şi Polonia.