Compania americană Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, a primit în ultimii doi ani amenzi în valoare de 134.000 de lei după ce Inspectoratele Teritoriale de Muncă Bihor şi Cluj au constatat nereguli privind respectarea legii în ceea ce priveşte relaţiile de muncă şi securitatea în muncă, potrivit datelor remise Agerpres de Ministerul Transporturilor.
În urma unor sesizări din partea Direcţiei de Infrastructură Rutieră din Ministerul Transporturilor, Inspectoratele de muncă din Bihor şi Cluj au efectuat mai multe controale, în perioada iulie 2007 - august 2008. Controalele au vizate modul în care sunt respectate normele privind relaţiile de muncă şi securitatea muncii pe şantierul Autostrăzii Transilvania, iar amenda totală acordată pentru nerespectarea legislaţiei se ridică la 134.000 lei. Astfel, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor a efectuat, în intervalul 24 - 26 iulie 2007, mai multe controale la punctul de lucru al companiei Bechtel din localitatea Chiribiş, prin care s-a constatat că muncitorilor angajaţi de Bechtel Internaţional Reno Nevada nu li s-a acordat repausul săptămânal de două zile consecutive, potrivit legii, societatea fiind amendată cu 3.000 de lei. Societatea americană a mai primit o amendă de 5.000 de lei pentru aceeaşi abatere în urma unui control efectuat în luna noiembrie a anului trecut, mai exact în perioada 13 - 14 noiembrie. Pentru aceeaşi abatere Bechtel a fost amendată din nou, cu 6.000 de lei, la un alt control al autorităţilor derulat tot în noiembrie.
Controalele au vizat şi şantierul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş al autostrăzii, acolo unde ITM Cluj a constatat în perioada 7 - 13 martie 2007 că peste 121 de muncitori turci angajaţi ai unui subcontractor al companiei Bechtel, Enka Construction and Development Amsterdam, lucrau fără permise de muncă, societatea primind o amendă de 10.000 de lei.
Controlul a fost repetat în luna aprilie a anului trecut, 101 salariaţi fiind descoperiţi că lucrau fără permis de muncă, compania americană fiind amendată cu 100.000 de lei. Bechtel a mai primit o amendă de 10.000 de lei tot pentru aceeaşi abatere, după ce controalele au reliefat că 34 de persoane au venit în România după data de 13 martie 2007 fără permise de muncă.
Primele două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania (Borş - Braşov), cu o lungime de 116 kilometri, vor fi asfaltate până în decembrie 2009. Compania constructoare, Bechtel, a turnat în luna august primii cinci kilometri ai autostrăzii, între Gilău şi Câmpia Turzii, în acest an urmând să fie finalizaţi primii 25 de kilometri ai Autostrăzii. Deşi, cele două tronsoane vor fi asfaltate până în 2009, circulaţia va fi deschisă abia în 2010 pe cei 116 kilometri, potrivit graficului lucrărilor. Costul autostrăzii, estimat pentru moment la peste patru miliarde de euro, ar putea creşte considerabil având în vedere că Scetauroute, consultantul lucrării angajat de statul român, prezenta, la începutul lui 2008, un raport prin care estima dublarea costurilor la alte două tronsoane Sighişoara - Târgu Mureş (56 de kilometri) şi Târgu Mureş - Câmpia Turzii (36 kilometri).
În prezent, Bechtel lucrează pe două tronsoane, Câmpia Turzii - Gilău (52 de kilometri) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 de kilometri). Sumele alocate de Ministerul Transporturilor în acest an pentru Autostrada Transilvania depăşesc 500 milioane de euro.
Contractul prevede că aceste tronsoane să fie finalizate în 2009, urmate de porţiunea Cluj - Suplacu de Barcău, care trebuie finalizată în 2010, pentru a se realiza legătura cu frontiera româno-ungară. De asemenea, sumele alocate în 2008 trebuie utilizate pentru demararea lucrărilor pe alte două tronsoane până la sfârşitul anului, tronsonul Cluj - Mihăileşti şi tronsonul Mihăileşti - Suplacu de Barcău. Autostrada Transilvania, proiect împărţit în opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind anul 2013.