Până la 15 noiembrie pot fi finalizaţi primii 42 de km ai proiectului, care fac parte din tronsonul 2B, a declarat ieri directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.
Potrivit lui Sgârcitu, citat de NewsIn, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale precum şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri au promis că se vor încadra în termenele anunţate de relocare a unor utilităţi, acesta fiind aspectul care ar fi putut duce la întârzieri.
"Termenul este fezabil în condiţiile în care avem promisiunea de la CNADR şi DRDP că utilităţile vor fi relocate până pe 15 august. Din cele 38 de utilităţi care trebuiau relocate, la începutul anului, mai sunt 8 sau 9 care trebuie finalizate şi, în condiţiile în care plăţile se vor face la timp, iar vremea va fi bună, termenul poate fi îndeplinit", a precizat Bogdan Sgârcitu.
Referitor la exproprierile de pe traseul porţiunii Gilău-Turda al secţiunii 2B al autostrăzii, directorul de comunicare al Bechtel a afirmat că sunt câteva loturi de 2.000 de mp ale căror proprietari urmează să fie despăgubiţi, însă aceste situaţii nu ridică probleme.
În ceea ce priveşte progresul la construcţia autostrăzii, Bechtel a anunţat, ieri, că a fost finalizat cel mai lung viaduct al secţiunii 2B. Acesta are o lungime de aproape 1 km (960 m) şi o înălţime de 23 m (echivalentă cu un bloc de 8 etaje) şi este situat peste râul Arieş, pe secţiunea 2B (Câmpia Turzii - Gilău) a Autostrăzii Transilvania.
Pentru construcţia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U (cu o greutate de 160 tone fiecare), lucrările fiind finalizate prin turnarea plăcii de suprabetonare, astfel încât viaductul va putea asigura din acest moment continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrăzii.
Au fost asfaltaţi 23 de kilometri, până la aplicarea stratului de uzură, iar pe tot şantierul autostrăzii lucrează circa 2400 de angajaţi, la care se adaugă peste 700 angajaţi ai unor frunizori sau ai unor fime subcontractoare.
Potrivit lui Bogdan Sgârcitu muncitorii lucrează în două schimburi, ziua şi noaptea, şi nu au liber decât două duminici într-o lună. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneşte din centrul României, de la nord-vest de Braşov, ajungând la graniţa cu Ungaria lângă Oradea, în câmpia Crişanei. Autostrada va lega oraşele Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Zalău şi Oradea. Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostradă şi 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructură este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Autostrada este construită de către compania americană Bechtel International, Inc. împreună cu partenerul său din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.08.2009, 15:13)
Asta da performanta !
Vedeti romanasilor, ce inseamna stilul american !
Inseamna ca in aprox. 10-12 ani lucrarea va fi terminata.
Si ce daca nu va terminata la termen !? Asta nu-i deranjaza pe americani, mai ales daca odata cu trecerea timpului (ptr.ei ) cresc si preturile.
Curat american ! a raspuns cineva ( nu ma refer in sensul tragerii la raspundere) ci de ce nu a raspuns nimeni la intrebarile referitoare la cum a fost posibila atribuirea contractului, firmei Bechtel, fara nicio licitatie ??
Poate raspunde cineva la aceasta intrebare ?
Precizare: eu unul nu cred si nici nu astept vreun raspuns.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de dori în data de 05.08.2009, 15:15)
A facut parte din plata pentru intrarea noastra in NATO! Si cu ce ne-am ales? Cu militari morti prin Irak si Afganistan...