Familia Benetton vrea să-şi majoreze participaţia deţinută la Assicurazioni Generali SpA, şi crede că a treia companie de asigurări din Europa trebuie să fie în continuare deţinută de italieni, a afirmat astăzi, Luciano Benetton, într-un interviu acordat publicaţiei La Repubblica, transmite Reuters.
Declaraţia sa vine după ce săptămâna trecută Edizione, holdingul familiei Benetton, şi-a majorat la 4% participaţia deţinută la Generali, companie prezentă şi pe piaţa din România.
Luciano este unul din cei patru fraţi care au înfiinţat conglomeratul industrial Benetton, care controlează Atlantia SpA, cea mai mare companie de infrastructură din lume, dar are şi afaceri în lumea modei, mai informează Reuters.
Conform analiştilor, Edizione, holdingul familiei Benetton, se va opune preluării Generali de către o firmă străină, după ce săptămâna trecută şi-a majorat la 4% participaţia deţinută la Generali, alături de antreprenorii italieni Francesco Gaetano Caltagirone şi Leonardo Del Vecchio.
"Cu Caltagirone şi Del Vecchio am făcut un front italian remarcabil. Avem o participaţie italiană semnificativă, pe care toţi trei vrem să o majorăm", a explicat Benetton. Acesta a adăugat: "Noi credem că Generali trebuie să rămână o companie italiană".
Printre potenţialii cumpărători ai generali se află firmele de asigurări Axa (Franţa) şi Zurich Insurance (Elveţia).
De asemenea, Luciano Benetton a declarat că firmei Atlantia nu i s-a propus să investească în compania aeriană Alitalia, iar directorii Atlantia au recâştigat încrederea familiei, după prăbuşirea unui viaduct pe autostrada A10, în regiunea oraşului italian Genova, care a provocat decesul al 38 de persoane. Autostrade per l'Italia, subsidiară a Atlantia, gestiona tronsonul de autostradă care s-a prăbuşit în august la Genova.
Guvernul italian a ameninţat că va rezilia contractul de concesiune atribuit Autostrade per l'Italia, şi a numit familia Benetton "speculatori lacomi".
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că executivul vrea să-şi repare relaţiile cu familia Benetton şi cu Atlantia în schimbul ajutorului pe care urmează să îl acorde Atlantia pentru salvarea Alitalia.
"Nu a fost nicio întâlnire, nicio propunere, nimic", a afirmat Luciano Benetton.
Autorităţile de la Roma sunt în căutarea unui cumpărător pentru compania aeriană italiană care trece din nou printr-o perioadă dificilă.
Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale. În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.
În ultimele luni, Ferrovie dello Stato (FS), societatea de căi ferate deţinută de statul italian, a încercat să pună la punct un plan de salvare pentru Alitalia şi a purtat discuţii în acest sens cu diverşi operatori aerieni. Însă sursele citate de Reuters susţine că părţile nu au putut cădea de acord cum să structureze tranzacţia, astfel că, în lipsa unui partener industrial, Alitalia ar putea să se confrunte cu un viitor incert deoarece nici Ferrovie dello Stato (FS) şi nici statul italian nu au competenţele necesare pentru a gestiona o companie aeriană, mai scrie Reuters.