Membrii Asociaţiei Berarii României, Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries au vândut în primele şase luni ale anului circa 7,29 milioane hectolitri de bere, cu 30 % mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, a informat, ieri, asociaţia. "Faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când membrii asociaţiei au îngistrat un volum al vânzărilor de 5,6 milioane de hectolitri, creşterea este de 30%. Întreaga piaţă a berii a ajuns la aproape 9,4 milioane de hectolitri, ceea ce înseamnă o evoluţie cu aproximativ 20% faţă de primul semestru al anului 2006", se precizează în comunicatul remis de Asociaţia Berarii României.
Potrivit directorului general al asociaţiei, Constantin Bratu, această creştere se datorează condiţiilor de vreme favorabile din prima jumătate a anului 2007.
"Tot mai mulţi români aleg berea pentru că este o băutură naturală, uşor de consumat în orice moment al zilei, acasă, împreună cu familia, sau la terase, alături de prieteni. Este răcoritoare şi are un bun raport calitate-preţ", a spus Constantin Bratu.
În egală măsură, creşterea vânzărilor de bere a fost determinată şi de creşterea puterii de cumpărare a populaţiei.
Asociaţia Berarii României reprezintă peste 70% din piaţa berii din România. Membrii asociaţiei, Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries, au realizat investiţii de peste 550 de milioane de euro, până în prezent.