Bergenbier S.A a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 798 de milioane de lei, în creştere cu peste 11% faţă de anul trecut, se arată într-un comunicat pentru bursa.ro.
"Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil şi de provocator, unul de supravieţuire pentru categorie. Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat poziţia în segmentele core şi premium, cât şi în canalele modern şi traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilităţii prin investiţii în optimizarea resurselor în fabrica din Ploieşti şi suntem fondatori şi garanţi ai Sistemului Garanţie-Returnare, un proiect important de ţară, în care sunt implicaţi producătorii de băuturi, retailerii şi statul român", a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.
În 2022 producătorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate Prietenii ştiu să fie responsabili, prin care promovează angajamentele companiei pentru planetă, oameni şi consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier S.A. achiziţionează în totalitate energie verde atât pentru fabrica din Ploieşti, cât şi pentru sediul central din Bucureşti, conform sursei citate.
"Am plătit către statul român taxe şi impozite aferente anului 2022 în valoare de 223 de milioane de lei, în creştere cu cinci procente faţă de anul anterior. Vorbim despre provocări fără precedent deja de trei ani, însă anul trecut ne-am găsit într-un scenariu hiperinflaţionist care a dus la costuri record ale materiilor prime. În acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplină financiară, am dezvolvat un sistem flexibil de cash management şi ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite să operăm cu succes într-un mediu extern, macroeconomic, volatil", a adăugat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.
Conform datelor emise de Asociaţia Berarii României, în 2023 piaţa berii a scăzut cu 9% în primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scăderea puterii de cumpărare şi contextul economic dificil.
"2023 este un nou an dificil pentru industria berii, însă echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregătită pentru a ţine sub control provocările venite. Vom continua să investim strategic în inovaţie, în oameni şi în obiectivele noastre de a întări poziţia în core.", a mai adăugat Mihai Voicu.