Bijutierii acuză ANPC că introduce pe piaţă aur falsificat, cu marca statului

IOANA TUDORACHE
Ziarul BURSA #Companii / 11 iunie 2013

Bijutierii acuză ANPC că introduce pe piaţă aur falsificat, cu marca statului

Confederaţia Naţională a Operatorilor de Metale şi Pietre Preţioase - Diamond Gold (FDG), Federaţia Metalelor şi Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase (FMPPS) şi Patronatul Bijutieriilor din România acuză Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorului (ANPC) că introduce pe piaţă aur falsificat cu marca statului. Organizaţiile susţin că au fost descoperite bijuterii contrafăcute având aplicată marca statului.

Preşedintele executiv FDG, Mihail Pacioianu, a declarat că problemele din piaţă sunt generate, de fapt, de ANPC ţinând cont că, într-un mod involuntar sau nu, se alimentează piaţa subterană a metalelor preţioase. Reprezentanţii federaţiilor acuză ANPC de crearea şi menţinerea pieţei subterane, având în vedere că acesta marchează 90% din bijuteriile existente.

Oficialii ANPC au contestat afirmaţiile făcute de către reprezentanţii bijutierilor. Domniile lor ne-au precizat că autoritatea a descoperit, la rândul său, mai multe obiecte contrafăcute despre care se presupunea că ar fi din aur. Unele dintre acestea aveau marca de stat falsificată, precizează ANPC.

Propunerea legislativă presupune existenţa unui document de provenienţă a obiectelor din aur, în vederea unei mai bune informări a consumatorilor şi a facilitării exporturilor, potrivit Autorităţii. "Prin această propune legislativă, se încearcă armonizarea legislaţiei în domeniul certificării bijuteriilor. ANPC este membră a Oficiului Internaţional de Marcare, ceea ce înseamnă că marca pe care o aplică este recunoscută la nivel internaţional. Acest lucru contribuie la creşterea comerţului internaţional cu bijuterii al României", ne-au declarat reprezentanţii ANPC.

Marca de garanţie, pe care producătorii de obiecte din aur o aplică în prezent, nu vizează conţinutul obiectelor, ne-au explicat domniile lor. Din acest motiv, ANPC doreşte ca aceştia să aplice marca de responsabilitate, prin care să îşi asume viciile ascunse ale obiectelor. Marca statului urmează să certifice conformitatea mărcii de responsabilitate aplicate de producători, au mai precizat oficialii ANPC. În prezent, dintr-un total de aproximativ 7.000 de operatori prezenţi pe piaţa metalelor preţioase, 90% obţin marca de certificare de la ANPC, iar restul de 10% sunt reprezentaţi de marii operatori, care marchează cu marcă proprie de certificare.

Patronatul Bijutierilor şi Confederaţia Patronală Diamond-Gold susţin că scopul lor este identic cu cel al ANPC, în ceea ce priveşte calitatea produselor, corectitudinea faţă de consumator şi diminuarea pieţei nefis­cale. Cu toate acestea, există diferenţe în ceea ce priveşte proiectele celor două părţi. Astfel, patronatele propun responsabilitatea deplină a operatorului şi protecţia consumatorului, în timp ce ANPC promovează, în opinia reprezentanţilor patronatelor, o recentralizare a domeniilor economice, birocraţie, servicii de calitate slabe şi condiţii optime pentru apariţia corupţiei. Până în urmă cu zece ani, marcajele erau realizate de către Banca Naţională a Româ­niei, care a acordat ulterior acest drept ANPC. Cu toate acestea, reprezentanţii bijutierilor susţin că Autoritatea nu are personal calificat, deţine un singur aparat electronic de analiză, aflat în Bucureşti şi nu are sedii decât în 21 de judeţe, dintr-un total de 41.

Autorităţile au elaborat un proiect de lege, pentru care federaţile fac eforturi să nu fie aprobat. Această modificare legislativă propune ca bijuteriile de pe piaţă să fie marcate exclusiv de ANPC. Din această cauză, federaţiile consideră că proiectul de lege "bulversează" sectorul metalelor preţioase, punând în pericol cele 100.000 de posturi din sistem, va duce la introducerea de noi taxe şi la creşterea numărului fraudelor. "Şi consumatorii vor avea de suferit, având în vedere că preţurile finale ale bijuteriilor vor creşte, pentru că ANPC va trebui să gestioneze nu doar marcarea, ci şi transportul, depozitarea şi asigurarea bijuteriilor", au declarat reprezentanţii bijutierilor.

Un alt inconvenient pentru patronate îl reprezintă apariţia unui monopol, odată cu votarea proiectului de lege, ceea ce încalcă regulile concurenţei, potrivit acestora.

Bijutierii militează pentru aplicarea mărcii de garantare, în continuare, de către operatorii specializaţi, propun aplicarea facultativă a marcajului ANPC. Aceştia mai recomandă comercializarea doar în spaţii adecvat amenajate, responsabilizarea consumatorilor, dar şi ridicarea nivelului de profesionalitate a tuturor operatorilor conform standardelor ocupaţionale în vigoare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb