Un slogan sau un simbol legat de un brand reprezentantiv pentru ţara noastră trebuie mai întîi testat în România, a afirmat recent Bill Clinton, fostul preşedinte al Statelor Unite ale Americii. În expunerea cu tema "Branding de ţară. Cum se construieşte reputaţia unei ţări chiar din interiorul acesteia", care a avut loc în cadrul primei conferinţe "Beyondborders", organizată de Brand Academy şi Omnilogic, Bill Clinton a spus: "Pentru a vă diferenţia de alte state, aflate poate în aceeaşi situaţie, ar trebui să vă gîndiţi la o campanie de genul: iată ce nu ştiţi despre România şi iată de ce acest lucru poate fi important pentru viitorul dumneavoastră". În opinia sa, orice acţiune de branding sau re-branding presupune, iniţial, un de-branding. În cazul României, fostul lider american propune un exerciţiu de sinceritate cu propriul popor, în urma căruia se va cunoaşte principala valoare a României, ce poate fi transformată în brand.
El a susţinut în faţa celor peste 400 de personalităţi ale mediului de afaceri, politicii, vieţii culturale şi sociale din România, prezente la eveniment, că un brand puternic trebuie să fie adevărat, bun şi orientat către viitor. "Nu trebuie să te fereşti niciodată să te mîndreşti cu faptul că eşti mai mare şi mai bun decît alţii", a mai adăugat Bill Clinton.
El a explicat cîteva dintre convulsiile economiei americane care au generat fie o gestionare defectuoasă, fie diverse erori de anticipare sau evenimente imprevizibile, cum a fost ziua de 11 septembrie 2001. Este imposibil să aplici un model economic universal cu aceleaşi rezultate şi aceeaşi constanţă general valabile.
Fostul preşedinte al SUA a precizat că modelul economic şi conceptul de outsourcing au devenit deja o realitate, un lucru firesc, în condiţiile în care orice companie are dreptul de a fi cît mai competitivă.
Referitor la economia ţării noas-tre, Clinton a spus: "Vă asigur că nu puteţi construi o economie modernă într-o zi. Se poate face mult mai repede decît altădată, dar nu într-o zi. Deci m-aş concentra pe o strategie pe trei ani şi pe una pe 10 ani, străduindu-mă să ofer puteri sporite oamenilor capabili să ia decizii, ca aceştia să acţioneze cît mai rapid. Guvernul are responsabilitatea de a oferi acestor oameni un climat de a crea dezvoltare".