Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanţi producători de medicamente din România, raportează creşteri semnificative în primul semestru al anului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2021: cifră de afaceri în creştere cu 17% şi un profit net de 43,6 milioane lei, în creştere cu 20%, conform unui comunicat remis redacţiei. Totodată, Biofarm a înregistrat EBITDA de 59,2 milioane lei, cu 21% mai mult comparativ cu primele şase luni ale anului precedent.
"În prima jumătate a acestui an, am înregistrat rezultate financiare solide într-un context geopolitic sensibil marcat de presiuni inflaţioniste. Avem încredere că şi în acest an, marcat de scumpirea materiilor prime şi creşterea costurilor de producţie, ne vom atinge obiectivul principal şi anume consolidarea poziţiei în piaţa farmaceutică locală şi în pieţele externe cu ajutorul unui portofoliu competitiv bazat pe nevoile reale ale pieţei, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Potrivit sursei citate, într-un context de piaţă extrem de competitiv, Biofarm a înregistrat evoluţii pozitive în categoria Consumer Healthcare (CHC), atât în termeni de volum, cât şi de valoare. Ariile terapeutice cu cea mai mare contribuţie în dezvoltarea categoriei CHC în primele şase luni au fost: Răceală & gripă, Durere în gât şi Managementul durerii. Brandurile Biofarm care acoperă aceste arii terapeutice au înregistrat vânzări semnificative de două cifre, în ton cu tendinţa de creştere.
În primele 6 luni ale anului 2022, Biofarm a ocupat locul 3 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute.
Biofen Extra, inovaţia anului 2021 din portofoliul Biofarm, şi-a consolidat poziţia în categoria produselor destinate managementului durerii şi generat o valoare adăugată de aproximativ 7,2 milioane de lei la nivel de vânzări către consumatori.
În calitate de ambasador al inovaţiei, în primele şase luni ale anului, Biofarm s-a concentrat pe lansarea de produse noi în segmentul CHC dedicat produselor pentru susţinerea imunităţii, dar şi pe lansarea extensiilor de linie pentru a genera vânzări suplimentare brandurilor de top din portofoliul actual. Astfel, în primul semestru al anului, au fost lansate 11 produse noi, ce vor contribui semnificativ la îndeplinirea obiectivelor setate pentru acest an.
Pe termen lung, Biofarm îşi propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea şi fabricarea la standarde înalte de calitate a unor produse inovatoare, contribuind astfel la evoluţia industriei farmaceutice din Romania, se menţionează în comunicat.