Compania BlackBerry a acceptat, în principiu, oferta celor de la Fairfax Financial, un operator de asigurări canadian, pentru a fi achiziţionată de către aceasta. Tranzacţia s-ar ridica la preţul de 9 dolari per acţiune, totalul însumând 4,7 miliarde de dolari. Fairfax Financial, cunoscută şi drept Berkshire Hathaway of Canada, este cel mai mare acţionar al producătorului de telefoane mobile, deţinând 10 procente din acţiunile BlackBerry. Pentru moment, însă, BlackBerry intră într-o perioadă de şase săptămâni, care se va încheia pe 4 noiembrie, în care poate negocia şi cu alţi cumpărători, care ar fi dispuşi să ofere mai mult de 9 dolari per acţiune.
Colin Gillis, un analist de la BGC Partners, a declarat, potrivit CNBC: "Măcar au o ofertă pe masă. Ar fi un lucru excelent pentru BlackBerry să reuşească această tranzacţie, pentru a se putea reinventa".
Compania canadiană BlackBerry se confruntă cu probleme financiare fără precedent. Conform publicaţiilor Bloomberg şi BBC, producătorul de telefoane mobile a anunţat disponibilizarea a 4.500 de angajaţi, în încercarea de a diminua impactul pierderilor ce urmează să fie raportate pentru trimestrul al doilea al anului, acestea fiind estimate la nu mai puţin de 1 miliard de dolari. Pierderile uriaşe ale canadienilor sunt cauzate, în principal, de vânzările extrem de scăzute ale modelului Z10, care a fost lansat în luna ianuarie a anului curent. Eşecul numit Z10 a contribuit la cel mai slab trimestru al companiei, din punct de vedere al vânzărilor, din ultimii şase ani. De asemenea, BlackBerry intenţionează să se retragă parţial de pe piaţa de consum, compania urmând să se limiteze la segmentul de business al pieţei. Într-un comunicat, directorul executiv al companiei, Thorsten Heins, a declarat: "Vom implementa dificila, dar necesara nouă strategie de vânzări pentru a conduce compania din nou înspre profit". Serviciile business ale companiei au reprezentat singurul segment care nu a înregistrat pierderi în ultimul an, ba chiar a cunoscut creşteri.
BlackBerry număra peste 17.000 de angajaţi în 2011 şi o cotă de piaţă de 14% în SUA, potrivit datelor firmei de cercetare IDC. În prezent, cota societăţii a coborât la sub 3% pe piaţa americană.