Renumitul producător german de automobile "se retrage la devoratorii de benzină", a scris recent Bloomberg, în condiţiile în care "automobilele electrice au eşuat în creşterea profitului".
Agenţia de ştiri subliniază că Mercedes-Benz Group renunţă la obiectivele ambiţioase privind vehiculele electrice şi se "va orienta către motoarele cu ardere internă pentru viitorul previzibil".
"Transformarea ar putea dura mai mult decât se aştepta", a declarat directorul general Ola Källenius în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor.
Planurile iniţiale ale companiei prevedeau renunţarea la fabricarea maşinilor cu motoare clasice până la sfârşitul deceniului. Planurile revizuite arată că producţia va continua şi în deceniul viitor, dacă va exista cerere.
"Schimbarea vine ca urmare a comenzilor dezamăgitoare pentru modelele sale electrice scumpe, cum ar fi sedanurile EQS şi EQE", scrie Bloomberg, pe fondul scăderii marjei de profit până la circa 9% în T1 2024, cel mai redus nivel din ultimii doi ani şi sub tendinţa pe termen lung.
Noile obiective sunt departe de cele anunţate în urmă cu doi ani de directorul general Ola Källenius, care prevedeau concentrarea pe automobilele de lux în cadrul unui plan denumit "The Economics of Desire".
Decizia conducătorilor Mercedes vine în condiţiile în care producătorii de automobile din clasele superioare sau de lux cu motorizare clasică au marje ridicate de profit, după cum arată rezultatele financiare de la Ferrari NV sau Porsche AG.
Un motiv deosebit de important îl reprezintă şi prezenţa pe cea mai mare piaţă auto din lume. "În condiţiile în care China nu va renunţa la vânzările de motoare noi cu combustie până în 2060, producătorii de maşini de lux încă văd potenţial pentru produsele lor tradiţionale pe cea mai mare piaţă auto din lume", arată Bloomberg.
În cazul Mercedes şi BMW, peste 90% din modelele S-Class şi Seria 7 din China sunt comandate cu motoare clasice, conform managerilor prezenţi luna trecută la Salonul Auto de la Beijing.
Pe de altă parte, modelele electrice produse de Mercedes au o cerere foarte scăzută în China, în ciuda reducerilor semnificate ale preţurilor, pe fondul concurenţei dure din partea producătorilor locali.
Pentru Daniel Schwarz, analist la Stifel, decizia conducerii Mercedes-Benz face parte din strategia potrivită pentru a diferenţia compania de competitori precum Tesla sau BYD.
"Strategia este convingătoare", conform declaraţiilor lui Schwarz preluate de Bloomberg, deoarece "Mercedes se concentrează asupra punctului său forte".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.05.2024, 06:36)
Doamne ajuta! Se stinge lumina pentru ecologistii inchipuiti, omenirea revine incet-incet la normal.
1.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 10.05.2024, 07:12)
...
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.05.2024, 08:15)
chinezii nu au nici o tehnologie noua si atractiva au doar preturi de dumping, masinile lor merg la fel de prost ca cele vestice, au aceeeasi autonomie mediocra si defecte mai multe.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.05.2024, 07:28)
Diesele si benzina in 4 timpi, asta doreste cumparatorul. Nu jucarii in 3 cilindri la 900cmc care aduc aminte a Trabant