Producătorul auto german Bayerische Motoren Werke AG (BMW) va solicita despăgubiri de la grupul Robert Bosch GmbH, care nu a reuşit să livreze componentele necesare fabricării unor modele, inclusiv cel mai vândut sedan - BMW 3 Series - ceea ce a provocat oprirea producţiei în Germania, Africa de Sud şi China, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Deficitul de coloane de direcţie furnizate de Bosch, cel mai mare furnizor de componente din lume, a forţat BMW să limiteze producţia de vehicule la diverse fabrici din Germania, în timp ce la uzinele din Tiexi (China) şi Rosslyn (Africa de Sud) a fost extinsă perioada de întrerupere a producţiei, a afirmat şeful de achiziţii al producătorului auto german, Markus Duesmann.
Bosch a anunţat că lucrează intens cu BMW pentru minimalizarea impactului întreruperii producţiei.
Purtătorul de cuvânt al BMW, Michael Rebstock, a afirmat: "La acest moment nu putem spune când va fi reluată producţia, firma va decide şi alte reduceri de producţie dacă va fi nevoie".
Purtătorul de cuvânt a descris drept "gestionabil" impactul financiar al întreruperii producţiei, dar nu a avansat o cifră. "Un grup de lucru se ocupă de soluţionarea acestei probleme", a precizat Rebstock.
Luna aceasta, BMW a anunţat că îşi va majora semnificativ capacitatea de producţie pe plan global şi va investi în vehiculele electrice, în dorinţa de a domina piaţa de automobile de lux.
Anul trecut, BMW a pierdut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-şi dominaţia de peste un deceniu. Brandul BMW a anunţat recent că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai puţine decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% faţă de 2015. Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creştere cu 3,8% faţă de 2015.
Până la sfârşitul lui 2018, vor fi lansate 40 de modele noi sau restilizate, a anunţat directorul general Harald Kruger. Acesta a precizat că în următorii cinci ani capacitatea de producţie a BMW va creşte la aproximativ trei milioane de vehicule pe an, de la 2,4 milioane în prezent.
Compania se aşteaptă la vânzări mai ridicate în 2017, datorită modelelor BMW 3 Series, BMW 5-Series şi Mini Countryman.