Ancheta demarată anul trecut de Consiliul Concurenţei în rândul unor mari touroperatori şi extinsă în acest an se va finaliza la mijlocul anului viitor, a declarat, pentru news.ro, preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu.
Potrivit acestuia, autoritatea de concurenţă suspectează că aceste companii au impus un preţ minim de revânzare a pachetelor turistice.
Chiriţoiu a afirmat: "Investigaţia privind agenţiile de turism a fost extinsă în acest an şi va fi gata anul viitor, la mijlocul anului viitor. Suspectăm că touroperatorii s-au înţeles între ei ca să limiteze discounturile companiilor care revând pachetele turistice".
Consiliul Concurenţei a extins în luna iunie a acestui an investigaţia declanşată primăvara trecută pe piaţa comercializării produselor turistice şi a pachetelor de servicii turistice prin agenţiile de turism, investigând acum, între alţii, şi agenţiile "Nova Travel" (touroperatorul "Eurolines Group" România), "Prestige Tours International", "Charter Broker" şi "Prompt Service Travel Company" (touroperatorul "Cocktail Holidays").
Preşedintele Consiliului Concurenţei spune că ancheta demarată anul trecut a fost extinsă abia în acest an pentru că sunt foarte multe documente de studiat.
Chiriţoiu a eplicat: "Durează destul de mult până sunt procesate datele şi atunci când sunt procesate, se descoperă lucruri noi. În această analiză au apărut indicii că şi alte companii sunt implicate, astfel că am extins investigaţia".
Consiliul Concurenţei a demarat investigaţia în aprilie anul trecut, după o sesizare anonimă, autoritatea suspectând agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim al preţului de vânzare a pachetelor turistice. Agenţiile anchetate în acest caz sunt: "Paravion", "Eximtur", "Mareea", "Christian Tour", "Paralela 45", "Perfect Tour", "HappyTour", "Eurolines", "Klever Travel", "Europabus", "Danubius Travel" şi "Amarino".
Aceasta este prima investigaţie declanşată de autoritatea de concurenţă în ultimii zece ani în turism. Consiliul Concurenţei a efectuat atunci inspecţii inopinate la sediile şi punctele de lucru ale mai multor companii active pe piaţa serviciilor turistice, iar documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află acum în analiza instituţiei.
Sesizarea anonimă a fost înregistrată pe platforma avertizorilor de concurenţă. Această platformă reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la activităţile de tip cartel ale unor companii.
1. new concept travel - alti neseriosi
(mesaj trimis de Maya în data de 08.10.2017, 20:42)
Pe cand si o ancheta la new concept travel? Nu e o agentie de turism poate la fel de cunoscuta, dar sunt si pe acolo niste practici destul de neserioase si nedemne.. din toate punctele de vedere