Marile companii de transport aerian şi de logistică raportează scăderi abrupte ale volumelor de mărfuri transportate, declinul comerţului mondial exercitând o presiune descendentă asupra preţurilor de transport. Aeroporturile, deşi sunt foarte aglomerate cu turişti, înregistrează un trafic de mărfuri mai mic în comparaţie cu anul trecut. Toate acestea indică o scădere a economiei mondiale în perioada următoare.
Traficul de marfă în reţeaua europeană de aeroporturi a scăzut cu 7,1% în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cu 11,7% în comparaţie cu nivelurile anterioare pandemiei (S1 2019). Una dintre cele mai mari companii de logistică din Europa, firma germana DHL Group - Deutsche Post AG, a raportat volume mai mici şi tarife de transport de marfă în scădere în T2 2023, veniturile grupului scăzând la 20,1 miliarde de euro, cu aproape 4 miliarde mai puţin decât în trimestrul similar al anului trecut. Profitul operaţional de 1,7 miliarde de euro a scăzut şi el în mod abrupt faţă de sumele record înregistrate în acelaşi trimestru din 2022 (2,3 miliarde de euro).
Atât în transportul aerian, cât şi în cel maritim, scăderea volumelor a fost deosebit de vizibilă pe rutele comerciale din China. Situaţia din China nu dă semne de îmbunătăţire, exporturile chinezeşti suferind cea mai mare scădere în iulie (-14,4% faţă de aceeaşi lună a anului trecut) de la începutul pandemiei, pe măsură ce cererea mondială a încetinit.
La rivalii americani de la UPS cel mai recent raport financiar prezintă un tablou similar. Compania de transport cu sediul în Atlanta a raportat o scădere de 10,9% a veniturilor de la an la an, la 22,1 miliarde de dolari, ca urmare a unei scăderi de 9,9% a volumului mediu zilnic, parţial compensată de o creştere de 3,3% a venitului pe bucată. În timp ce profitul pe acţiune, de 2,54 dolari, a depăşit cu 0,04 dolari previziunile, în al doilea trimestru compania a înregistrat volume mai mici în toate sectoarele industriale, cele mai mari scăderi fiind înregistrate în sectorul comerţului cu amănuntul şi în cel de high-tech. Volumul mediu zilnic de transport B2C (expedieri către consumatori) a scăzut cu 11,5% faţă de anul trecut. De asemenea, UPS a observat cum clienţii îşi transferă volumele din transportul aerian către transportul terestru, o opţiune mai ieftină. Volumul mediu zilnic total pe calea aerului a scăzut cu 16,5% de la an la an, în timp ce volumul mediu zilnic la sol a scăzut cu 8,6%. Privind în perspectivă, UPS se aşteaptă acum ca veniturile consolidate pentru întregul an 2023 să fie de aproximativ 93 de miliarde de dolari, faţă de previziunile analiştilor de 96,6 miliarde de dolari.
Acţiunile UPS au crescut în acest an cu doar 2,3%, în timp ce cotaţiile DHL au crescut cu 25% de la începutul anului. Dar volumele mai mici de marfă încep să contureze o imagine a dificultăţilor economice care urmează. Un raport recent arată că, la nivel mondial, capacitatea brută de transport aerian de marfă continuă să crească, alimentată atât de capacitatea avioanelor specializate de marfă, cât şi de capacitatea crescută a calei avioanelor de pasageri, menţinându-se peste cerere, cel puţin pentru restul verii. Capacitatea de transport va scădea, probabil, după aglomeraţia de vară, odată cu scăderea numărului de zboruri, dar nu va avea un impact semnificativ asupra situaţiei cererii şi ofertei.
Un element care ar putea duce la stabilizarea situaţiei ar putea veni din partea companiilor care vor considera că reducerea excesivă a stocurilor a fost dusă prea departe şi, astfel, ar putea determina o creştere a cererii de transport aerian de marfă. Dar această situaţie ipotetică este mai probabil să se întâmple abia atunci când companiile încep să se pregătească pentru sezonul sărbătorilor de iarnă.
1. etoro bitch
(mesaj trimis de tilinghi în data de 11.08.2023, 09:56)
etoro e o grupare mafiota !!! atentie, banii dvs. sunt in cel mai mare pericol ! tepari ! atentie nu calcati in cacat !!!