Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, se clasează, şi în 2021, între cei mai doriţi angajatori din România. La nivel naţional, Bosch ocupă poziţia şapte din 100 în topul celor mai doriţi angajatori realizat de Catalyst Solutions în 2021, şi rămâne, pentru al treilea an consecutiv, al doilea cel mai dorit angajator din industria automotive. Prin cultura organizaţională deschisă, programele de învăţare şi dezvoltare continuă, diversitatea rolurilor şi a oportunităţilor, Bosch reuşeşte să menţină la cote ridicate interesul candidaţilor pentru companie. Astfel, Bosch este cel mai dorit angajator din Cluj pentru candidaţii cu studii sau experienţă în inginerie şi pentru cei cu profil business, şi al treilea în topul preferinţelor specialiştilor din domeniul IT - în creştere constantă în ultimii ani. În regiunea Transilvaniei, Bosch este al doilea cel mai dorit angajator pentru candidaţii din judeţele Sibiu, Alba şi Mureş, iar în Timişoara, unde Bosch operează un centru de servicii de outsourcing pentru procese şi servicii de business complexe, compania este se regăseşte în primele trei opţiuni ale candidaţilor cu profil business. "Chiar dacă ultimul an a fost plin de provocări determinate de contextul pandemic, mă bucur că am reuşit să păstrăm o interacţiune de calitate cu candidaţii, iar rezultatele studiului ne confirmă acest lucru.", spune Cristina Corello, director resurse umane în cadrul Grupului Bosch în România, conform unui comunicat remis redacţiei.
Studiul "Cei mai Doriţi Angajatori" se derulează anual, de 16 ani, şi reprezintă unul dintre cele mai complexe instrumente de referinţă pentru măsurarea nivelul de atractivitate al angajatorilor din România. Anul acesta, sondajul s-a bazat pe un eşantion de peste 14.300 de respondenţi cu profil Business, IT&C, Inginerie şi Ştiinţe Sociale.
Bosch în percepţia candidaţilor
Conform studiului realizat de Catalyst Solutions, principalele cinci criterii luate în considerare de către candidaţi atunci când îşi aleg un viitor angajator variază în funcţie de nivelul de experienţă, profilul profesional şi domeniul de activitate al fiecăruia. În sondarea percepţiei despre Bosch ca angajator de top, peste 50 de procente dintre respondenţi au declarat că percep compania drept lider în ariile sale de activitate, cu produse şi servicii inovatoare, asociind-o cu tehnologiile de ultimă generaţie. Totodată, organizaţia este văzută ca un angajator stabil care oferă pachete salariale atractive şi beneficii competitive, fiind recunoscută pentru oportunităţile de dezvoltare profesională, opţiuni variate de învăţare, susţinere continuă din partea echipelor de management, dar şi expunere internaţională.
O echipă unită, în continuă expansiune
Anual, Bosch oferă peste 1000 de oportunităţi pentru juniori, elevi, studenţi şi absolvenţi. Numai în ultimele trei luni, peste 200 de studenţi s-au înrolat în programele de internship şi Working Student disponibile în locaţiile din ţară. Creşterea continuă a companiei din ultimii ani se reflectă nu doar în numărul de angajaţi - aproximativ 8.160 în decembrie 2020, de la 1.700 în decembrie 2013, ci şi în diversitatea oportunităţilor de carieră. Actualmente, în România, Bosch oferă o paletă foarte largă de poziţii deschise, pentru elevi, studenţi şi experţi, candidaţi cu profil tehnic sau cu experienţă în arii comerciale şi de business, operatori şi până la poziţii de management. În prezent, organizaţia are 700 de poziţii deschise pe segmentele profesionale mai sus menţionate şi vizează specialişti cu experienţă în inginerie software, hardware, mecanică şi ingineria fiabilităţii, specialişti cu experienţă în industria automotive, vorbitori de limbi străine, dar şi specialişti în contabilitate, gestiune, achiziţii sau logistică.
O promisiune pe termen lung: Work #LikeABosch
Bosch conduce transformarea şi contribuie la crearea unei lumi mai conectate, iar angajaţii săi aduc un aport direct la succesul companiei. "Colegii noştri sunt parteneri în acest demers, iar promisiunea faţă de angajaţii noştri este fermă: ne dezvoltăm împreună, ne bucurăm de munca noastră şi ne inspirăm unii pe ceilalţi. Diversitatea oportunităţilor de carieră, dinamica din business, varietatea ariilor şi a diviziilor, cultura organizaţională consolidată, stilul de leadership, impactul produselor şi al serviciilor noastre, responsabilitatea pe care o manifestăm faţă de business şi faţă de societate, toate permit angajaţilor să aibă o evoluţie frumoasă în carieră.", adaugă Cristina Corello. Prin adaptarea constantă a proceselor de învăţare şi dezvoltare, Bosch oferă angajaţilor opţiuni variate de creştere profesională. În contextul transformării digitale, tot procesul de dezvoltare în organizaţie se bazează pe două principii: învăţare continuă (Life-long learning) şi autonomie în învăţare (Self-learning). Angajaţii beneficiază de procese de învăţare personalizate, adaptate la nevoile şi stilul de învăţare al fiecăruia, pot participa la programe consolidate de formare şi au acces la platforme de e-learning şi metode de învăţare variate (blended learning).
Prin investiţiile din sfera educaţională şi academică, organizaţia se concentrează, totodată, pe pregătirea tinerei generaţii, pentru care dezvoltă proiecte precum competiţii dedicate, programe de masterat, cursuri universitare, programul Working Student sau cele de formare profesională continuă. Bosch preţuieşte echilibrul între viaţa personală şi cea profesională şi oferă angajaţilor săi, pe lângă un mediu de lucru care inspiră, un pachet de beneficii flexibile, adaptate nevoilor fiecăruia, cum ar fi un program de lucru flexibil, acces la servicii medicale şi la cantine moderne, acces la evenimente sportive sau recreative şi la programe de wellbeing. Totodată, Bosch promovează o cultură organizaţională bazată pe feedback, leadership, diversitate, comunicare deschisă şi autentică şi acţionează ca o organizaţie responsabilă, atât în ce priveşte operaţiunile sale de business, cât şi faţă de societate.