Bosch îşi consolidează poziţia pe zona de servicii de outsourcing prin extinderea segmentelor de business reprezentate la nivelul diviziei Service Solutions din Timişoara (BSO), unde a inaugurat, de curând, un hub global de achiziţii, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Noul departament de Achiziţii Strategice Indirecte are la bază o echipă de profesionişti, achizitori specializaţi cu expertiză extinsă, ale căror atribuţii prevăd managementul furnizorilor şi al tuturor părţilor interesate, negocierile contractuale care vizează solicitările clienţilor din toate regiunile Europei, precum şi alte sarcini strategice. "Timişoara este deja, de ceva vreme, unul dintre hub-urile Global Business Services (GS), astfel că decizia de a pune bazele unui hub de achiziţii aici a venit oarecum natural", spune Steffen Hammer, vicepreşedinte al diviziei de Achiziţii Indirecte pentru categorii non-tehnice. "De asemenea, ne-a fost foarte uşor să aderăm la infrastructura şi la metodele de lucru pe care le-am găsit aici şi mă bucur să văd că rezultatele obţinute până acum sunt foarte bune", a adăugat Hammer.
Pentru a susţine dezvoltarea continuă a operaţiunilor sale, în 2021, Bosch Services Solutions din Timişoara a angajat aproximativ 600 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, project management, logistică, achiziţii şi vânzări, dintre care 50 de specialişti lucrează exclusiv în cadrul noului departament. "Este impresionant cât de mult s-a dezvoltat, a crescut şi evoluat această echipă în doar un an de activitate. Integrarea noilor colegi în cadrul echipei globale a fost o surpriză extrem de plăcută, în special prin prisma relaţionării cu partenerii cheie şi a rezultatelor înregistrate", a precizat Jaroslav Moravek, vicepreşedinte al diviziei de Achiziţii Indirecte pentru categorii tehnice.
Un hub local cu prezenţă şi amprentă globală
Din postura de jucător internaţional cu prezenţă globală, Bosch Service Solutions îşi propune să asigure şi să securizeze o legătură strânsă între clienţii interni şi pieţele regionale şi face acest lucru prin intermediul achizitorilor care reprezintă compania în relaţia cu furnizorii, procurând cu succes diferite categorii de mărfuri şi produse. "Deşi aflaţi încă la început de drum, suntem o echipă dinamică şi pasionată de ceea ce se întâmplă în acest domeniu", menţionează Adrian Comănean, managerul hub-ului de achiziţii din Timişoara. "Departamentul nostru acoperă întreaga paletă de activităţi care au legătură cu zona de achiziţii, de la cercetarea pieţei până la managementul contractelor pe care le gestionăm cu ajutorul unui software avansat de achiziţii de tip "Source to Contract", dezvoltat pe o platforma Cloud. Acest aspect le oferă colegilor noştri foarte multe perspective de dezvoltare şi de creştere", a adăugat Comănean.
Hub-ul de achiziţii de la Timişoara îşi asumă responsabilitatea pentru achiziţiile strategice şi gestionarea, la scală globală, a unor categorii de servicii şi produse variate, cum ar fi serviciile logistice, cele profesionale, echipamente şi servicii IT, utilaje şi linii de producţie, operaţiuni de întreţinere a echipamentelor de producţie (MRO), servicii de management al clădirilor, precum şi pentru gestionarea corectă şi eficientă a tuturor nevoilor provenite de la locaţiile din Grupul Bosch, la nivel european. "Există două componente cheie în structura organizaţiei noastre de achiziţii indirecte. Una dintre acestea se ocupă exclusiv de segmentul de achiziţii strategice, iar cea de a doua gestionează sarcinile operaţionale şi este o entitate de sine stătătoare. Concret, suntem o echipă de achizitori care se ocupă de negocieri, managementul furnizorilor şi al părţilor interesate, precum şi de alte sarcini, atât strategice cât şi operaţionale", a conchis Comănean.