Preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a anunţat, ieri, că "se primesc tot mai multe semnale din partea companiilor prezente la Braşov că s-ar putea reloca în cazul în care Braşovul va rămâne în continuare izolat din punct de vedere al infrastructurii". "Deocamdată, discuţiile sunt la nivel informal, dar ne putem aştepta oricând să ne spună cineva că ar putea să plece, atâta timp cât nu avem nici aeroport, nici autostradă", a explicat Coman, care nu a vrut să spună şi câte locuri de muncă s-ar putea pierde din cauza plecării marilor investitori, dar acesta se numără oricum cu miile.
La rândul său, Mihai Pascu, preşedintele Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov (ADDJB) a arătat că "mediul de afaceri din Braşov, Covasna şi Harghita solicită imperativ rezolvarea accesibilităţii în zona Braşov, pentru a-şi păstra avantajele competitive, aşa cum reiese din rezultatele chestionarelor care au stat la baza studiului realizat de către Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Transilvania din Braşov, pentru definirea necesarului de transport Cargo pentru viitorul aeroport".
În aceste condiţii, agenţia braşoveană a decis realizarea unui sondaj şi a unei strângeri de semnături cu privire la susţinerea investiţiilor în aeroportul de la Ghimbav. "Este o modalitate de presiune, pentru că toţi ne-am săturat să pierdem lucruri din cauza lipsei infrastructurii. Până şi organizarea Jocurilor Olimpice de Tineret din 2020 a fost pierdută din cauza faptului că oamenii de la CIO nu au avut încredere în politicienii din România, care au promis că vor rezolva problemele de infrastructură în cazul în care Braşovul va primi organizarea acestei competiţii sportive. Dar acum şi ei ştiu că politicienii români sunt nişte mincinoşi şi nu mai au încredere în ce spun aceştia", a spus Coman, care este şi copreşedinte al organizaţiei judeţene a PNL Braşov.
Pe site-ul Agenţiei - addjb.ro au fost postate întrebările "Consideraţi că Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav este indispensabil dezvoltării Braşovului şi regiunii Centru?" şi "Consideraţi că Guvernul ar trebui sa finanţeze realizarea acestui obiectiv?". Răspunsul braşovenilor va fi anexat demersurilor ce vor fi făcute de către autorităţi în susţinerea propunerilor legislative privind continuarea construirii aeroportului.
• Până acum s-au investit 24 de milioane de euro
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizarea pistei de 2.850 de metri, la suma de 24 de milioane de euro. "Până nu se lămureşte situaţia terenului, nu putem demara următoarea etapă de lucrări", a precizat Claudiu Coman. Acesta a spus că negocierea se va face cu firma Vectra Services, care a executat lucrările la pistă. La începutul anului, în bugetul CJ Braşov, pentru întreţinerea lucrărilor deja efectuate la aeroport s-au alocat aproximativ 500.000 de lei.
În luna septembrie, după vacanţa parlamentară, intră la Senat noul proiect de lege privind acordarea terenului către Consiliul Judeţean, iar în octombrie ar trebui să intre în dezbatere la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Abia ulterior administraţia judeţeană poate organiza licitaţie pentru suprafaţele de mişcare şi, în paralel, licitaţia internaţională - pentru restul obiectivelor şi partea de operare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Sagunistii scarbiti în data de 13.08.2015, 14:03)
Pascule, cat de golan si neispravit poti fii ! Le este rusine tuturor celor ce au terminat liceul Saguna, ce lepra si lepadatura erai, ca si Georgescu ala...
Hahalera ai fos, hahalera ai ramas , ai aprins tigarile lui mos Cancescu ani de zile, iar acum esti noul mascarici candidat la primarie dupa ce n-ai facut NIMIC idiotule gargaragiu ! Hai sictir !