BRCI: Digitalizarea, soluţia pentru dezvoltarea sustenabilă a sistemului bancar

Comunicate de presă / 9 martie 2021

Digitalizarea, soluţia pentru dezvoltarea sustenabilă a sistemului bancar

Digitalizarea aduce numeroase beneficii în economia globală, iar la nivelul sistemului bancar acestea se traduc în: optimizarea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale; facilitarea proceselor şi înlesnirea operaţiunilor; creşterea exponenţială a veniturilor; dezvoltarea portofoliului de clienţi şi posibilitatea de a dezvolta rapid soluţii şi servicii bancare potrivite pentru fiecare dintre aceştia în parte, conform unui comunicat remis de Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI).

Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI) a decis să pună la punct un plan de investiţii şi să contureze o strategie complexă de transformare digitală, cu scopul de a-şi consolida prezenţa pe piaţă şi a pune bazele unei evoluţii sustenabile. BRCI a început un proces amplu de îmbunătăţire a infrastructurii sale şi a sistemelor de securitate, conturând un model de business inovativ, digital, care are în centru siguranţa datelor clienţilor şi a proceselor derulate, dar şi adaptabilitatea portofoliului de servicii.

Astfel, începând din februarie anul trecut, BRCI a investit peste 1 milion de euro în soluţii tehnologice inovatoare, inclusiv în dezvoltarea de la zero a conceptului MIND - care are în spate platforme exclusiv digitale, ce răspund în mod direct la nevoile bancare ale clienţilor, consumatorii având posibilitatea să îşi deschidă contul lor total digital, simplu şi uşor, rapid şi fără efort. MIND respectă toate normele de securitate cibernetică, astfel că datele clienţilor sunt în deplină siguranţă.

MIND simplifică anumite acţiuni precum crearea unui cont, verificarea soldului sau efectuarea unor plăţi 100% online, fără să fie necesar mersul la bancă sau semnarea unor acte şi contracte în format fizic. În această perioadă favorabilă digitalizării şi odată cu lansarea acestui concept, BRCI îşi propune să devină o bancă de nişă, cu soluţii bancare digitale.

Pentru clienţii persoane juridice, banca oferă soluţii de finanţare a nevoilor de creditare pe termen scurt, prin servicii de factoring domestic şi de export, servicii de forfetare acreditive, linii de credit şi alte produse similare.

Totodată, în decembrie 2020, banca a lansat aplicaţia de Mobile Banking - BRCI Mobile, şi aplicaţia 3DSecure - BRCI SECURE, iar în ianuarie 2021, platforma de înrolare online pentru clienţii persoane fizice, urmând să fie pus la punct procesul prin care şi persoanele juridice să poată realiza onboarding-ul online. Pentru următorii trei ani, BRCI are în vedere optimizarea operaţiunilor si proceselor prin implementarea unor noi instrumente digitale pentru retail, ce vor fi oferite în România şi spaţiul CE.

"În această eră în care tehnologia este prezentă la orice pas, inovaţia tehnologică şi transformarea digitală pot contribui semnificativ la dezvoltarea tuturor sectoarelor economice şi implicit a domeniului bancar. Oportunităţile aduse de digitalizare sunt uriaşe, iar noi avem datoria de a le valorifica pentru a rămâne competitivi şi a asigura continuitatea unei dezvoltări sustenabile în viitor. MIND este un concept care transformă serviciile financiare, din punct de vedere digital, scopul nostru fiind acela de a ne adapta la nevoile şi profilul clienţilor noştri. Soluţia MIND se bazează pe adaptabilitate şi inovaţie şi reconfigurează serviciile bancare tradiţionale, transformând vechiul mod de interacţiune dintre bancă şi client", declară George Ciobănaşu, Preşedintele Consiliului de Supraveghere al Băncii Române de Credite şi Investiţii.

Proiectele BRCI în această direcţie vin în contextul în care studiile indică o tendinţă tot mai pronunţată spre digitalizare la nivelul acestui sector, iar tot mai mulţi români consideră că aceasta este o componentă foarte importantă în strategia unei bănci. Mai exact, într-un studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în decembrie 2020, comandat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB), se arată că 43% dintre utilizatorii de servicii financiare efectuează plăţi cu cardul la comercianţi; 27% plătesc prin internet sau mobile banking; 61% au menţionat că retrag numerar de la bancomate. Conform studiului citat, comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30% a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat faţă de acum cinci ani; 14% dintre cei care utilizează aplicaţii de mobile banking le folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiilor de internet banking.

Totodată, un sfert (25%) dintre respondenţii studiului Reveal Marketing Research, privind percepţia românilor despre digitalizarea băncilor şi încrederea în deciziile acestora (publicat la începutul acestui an), a menţionat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci şi 30% dintre respondenţi preferă o bancă digitalizată. În acelaşi timp, 32% dintre cei intervievaţi sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni; cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinşi de această schimbare a serviciilor bancare - 39% au răspuns că sunt siguri de tendinţa spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenţii din mediul rural.

Utilizarea tehnologiei în dezvoltarea de noi servicii şi soluţii bancare mai sigure, mai rapide şi mai eficiente devine tot mai importantă, iar prin intermediul acestor demersuri, BRCI îşi propune să treacă la modelul de business digital, având în prim-plan atât securitatea, conformitatea şi dezvoltarea afacerii, cât şi atragerea unui număr cât mai mare de clienţi cărora să le propună o ofertă dinamică şi variată, adecvată nevoilor fiecăruia în parte.

"Digitalizarea presupune şi automatizarea proceselor interne ale băncii, care aduc simplitate, rapiditate, risc operaţional semnificativ redus şi, în final, procese mai eficiente. Şi, nu în ultimul rând, digitalizarea înseamnă mindset adecvat. Este un mod de a fi, un mod de a gândi. Pentru ca digitalizarea să producă rezultate, este nevoie de mentalitate şi abordare digitale la nivelul de ansamblu al afacerii. În acest întreg context, drumul pe care păşeşte BRCI înseamnă mai mult decât un cumul de platforme tehnice şi sisteme informatice. Înainte de toate, înseamnă oameni pregătiţi pentru digitalizare şi orientare înspre simplitate şi eficienţă", mai afirmă George Ciobănaşu.

BRCI îşi propune să-şi continue activitatea în sectorul financiar într-un mod sustenabil şi să genereze valoare adăugată, integrând tehnologia în strategia sa de business şi dezvoltând produse de economisire şi creditare competitive.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb