Fuziunea dintre grupul PSA şi compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este o veste bună pentru Franţa şi Europa, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire, care a avertizat că va fi cu ochii pe posibilele reduceri de locuri de muncă, transmite Reuters.
Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.
"Această fuziune dintre dintre Peugeot şi Fiat va duce la crearea celui de-al patrulea producător auto global şi va putea răspunde provocărilor privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome", le-a declarat jurnaliştilor Bruno Le Maire.
Acesta nu a confirmat dacă statul francez va păstra un loc în Consiliul de Administraţie al entităţii rezultate în urma fuziunii.
Întrebat despre posibilitatea ca sediul social al entităţii să fie în Olanda, ministrul francez de Finanţe a răspuns că este prea devreme să spună unde vor fi centrele de decizie, iar Guvernul de la Paris va fi vigilent în legătură cu acest subiect. Conform celor doi producători auto, sediul social va fi în Olanda, va avea sedii centrale în Franţa, Italia şi SUA, iar entitatea va fi listată la bursele din Paris, New York şi Milano.
Joi, premierul italian Giuseppe Conte a declarat că entitatea rezultată în urma fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler va trebui să păstreze locurile de luncă şi fabricile din Italia., informează Reuters.
Conte a anunţat că va discuta în scurt timp cu preşedintele Fiat, John Elkann, detaliile privind tranzacţia.
De asemenea, cel mai mare sindicat din Germania, IG Metall, a dat asigurări că angajaţii Opel sunt bine protejaţi în perspectiva fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler.
Speculaţiile privind consecinţele negative pentru angajaţii Opel "sunt contraproductive şi produc daune", iar acordul colectiv de muncă încheiat în 2018 face imposibile concedierile până în 2023, a afirmat un oficial al IG Metall, Joerg Koehlinger.
Joi, Consiliile de Administraţie ale companiei italo-americane Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupului francez PSA au aprobat joi fuziunea între cele două firme, potrivit sursei citate.
Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.
PSA şi FCA au mai purtat anul acesta negocieri, înainte ca Fiat Chrysler să propună o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Renault.
În comunicatul oficial se arată că "firmele au ajuns la un acord pentru a negocia o combinare deplină a respectivelor entităţi printr-o fuziune între egali".
Entitatea combinată va putea împărţi costurile privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, va putea împărţi tehnologia şi va economisi bani, având o putere de cumpărare mai mare.
"Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de acţionarii FCA", se arată în comunicatul comun al celor doi producători auto, conform aceleaşi surse.
Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde de dolari).
1. fără titlu
(mesaj trimis de Jiji în data de 31.10.2019, 16:28)
Si asa se mai distrug cateva mii de joburi bine platite. Cine crede ca nu vor fi disponibilizari? Pana la urma toate brandurile vor vinde aceiasi masina cu design putin diferit si sigle corespunzatoare. In rest vor folosii aceiasi gama de motoare, aceiasi platforma tehnica etc. Deci nu va mai fi nevoie de atatia angajati in R&D, vanzari, achizitii, calitate si productie. Pana la urma firmele fuzioneaza pentru a maximiza profitul. Ca de obicie angajatii care isi pier jobul si cumparatorii, care cumpara continutul asemanator in ambalaj diferit.
Din presa internationala am citit ca e deja decis ca sediul social sa fie la Amsterdam. Deja sediul FCA este in Amsterdam din pricina facilitatilor financiare pe care le ofera Olanda. Si din aceleasi surse nu e deloc sigur ca nu vor urmaa disponibilizari.
Dar or fi si parazitii astia de la FCA si PSA comunist dupa mintea unora de aici.