Într-o piaţă în care numărul de PC-uri a scăzut la jumătate este greu să te dezvolţi, însă cu toate astea pe segmentul Windows Mobile vorbim despre o creştere a vânzărilor cu 50% în primele nouă luni ale anului, faţă de perioada similară din 2008, a declarat, marţi, pentru Agerpres, Dan Bulucea, director Business & Marketing Microsoft România.
"Este greu să te dezvolţi într-o piaţă cum este cea din România, în care numărul de PC-uri vândute s-a redus la jumătate. Nu la fel s-a întâmplat în privinţa telefoanelor cu sistemul de operare Windows preinstalat. În acest sector s-a consemnat o creştere cu aproape 50% în decursul anului 2009, faţă de anul trecut", a afirmat Bulucea.
Potrivit reprezentantului Microsoft, "în România există un potenţial al Windows Mobile", fapt ce dovedeşte că românii "prin orice telefon cu Windows instalat îşi doresc mobilitate şi acces la noi soluţii de comunicare".
Întrebat care ar fi cota de piaţă a terminalelor Windows Mobile în România, Dan Bulucea a evitat să dea un răspuns invocând faptul că, la nivel naţional, nu există o statistică pe acest segment.
"Cred, totuşi, că aparatele Windows Mobile ocupă locul doi într-un clasament neoficial, realizat din estimări personale", a adăugat Bulucea.
Companiile Orange, Microsoft şi HTC au lansat, marţi, în premieră pentru România, seria de terminale Windows phone, cu software Windows Mobile 6.5 preinstalat, din care fac parte modelele HTC Touch 2, HTC Touch Pro 2 şi, în curând, HTC HD2.
Gama de telefoane din seria Windows phone, comercializată de Orange, este completată Toshiba TG01.
Conform producătorilor, aparatele Windows phone facilitează accesul atât la aplicaţiile profesionale, cât şi la serviciile de divertisment mobil pentru o experienţă multimedia completă: de la partajarea fotografiilor în reţelele sociale până la Adobe Flash încorporat în browser-ul Windows Internet Explorer şi o aplicaţie îmbunătăţită pentru e-mail.
Utilizatorii au posibilitatea să descarce aplicaţii prin intermediul Windows Marketplace for Mobile, să îşi personalizeze telefonul cu teme favorite realizate prin Custom Theme Creator şi să acceseze portalul Orange World printr-o singura apăsare de buton.
Preţul unui astfel de telefon porneşte de la 149 de euro (inclusiv TVA), pentru noul HTC Touch 2, în cazul achiziţionării aparatului cu abonamentul Panteră 20, contract pe 24 luni, şi ajung până la 449 euro (cu TVA), pentru acelaşi model, dar fără abonament.
Compania Orange, parte a grupului France Telecom, este lider de piaţă în România cu 10.354.000 de clienţi, în timp ce la nivel mondial numărul acestora atinge 186 de milioane de persoane.
Veniturile Orange România în prima jumătate a acestui an au depăşit o jumătate de miliard de euro, dintre care 267 milioane de euro au fost obţinute în trimestrul al doilea.
Partenerul operatorului de telefonie mobilă şi date, Microsoft, este lider mondial în software, servicii şi soluţii, cu peste 30 de ani de experienţă în domeniu.