BYD, principalul producător chinez de vehicule electrice, a înregistrat o expansiune semnificativă în 2024, depăşindu-şi obiectivele anuale de vânzări şi majorându-şi cota de piaţă globală, relatează Agerpres.
Compania a crescut capacitatea de producţie şi numărul de angajaţi, ajungând la aproape un milion de angajaţi la 30 septembrie 2024, comparativ cu 703.500 la sfârşitul lui 2023. În trimestrul trei din 2024, veniturile BYD au depăşit pe cele ale liderului de piaţă Tesla.
Pe fondul vânzărilor robuste din China, cea mai mare piaţă auto mondială, BYD este în grafic să depăşească ţinta sa anuală de vânzări de patru milioane de vehicule, ceea ce ar pune compania înaintea firmei nipone Honda şi a producătorului auto american Ford în 2024.
Gigantul chinez a livrat 3,76 milioane de vehicule în primele 11 luni din acest an, inclusiv 506.804 unităţi vândute în noiembrie. De luna trecută cota de piaţă a BYD în China a ajuns la 17,1%, de la 12,5% în 2023, conform datelor publicate luni de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA).
Comparativ, cele două societăţi mixte ale Volkswagen cu SAIC şi FAW Group au cotă combinată de piaţă de 11% în primele 11 luni din acest an, comparativ cu 14,2% anul trecut.
Dacă tendinţa continuă, BYD ar putea vinde peste şase milioane de vehicule în următoarele 12 luni şi ar ajunge la egalitate cu producători auto de top, cum ar fi General Motors şi Stellantis, potrivit estimărilor Reuters. Obiectivul companiei pentru 2025 este de a livra între 5 şi 6 milioane de vehicule, conform analiştilor Citi, care au discutat cu conducerea BYD. Reprezentanţii companiei nu au comentat aceste informaţii.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.12.2024, 18:25)
Deci BYD produce 3.7 milioane de masini cu 1 milion de angajati, in timp ce Tesla produce 1.8 milioane de masini BEV cu 120K de angajati. Concluzia, un angajat Tesla produce cat 5 angajati BYD…”succesuri”:-)