• Compania vrea să transporte electrocasnice româneşti în Irak
Gefco România vrea să îşi extindă afacerile şi către Orientul Mijlociu, în acest an, potrivit lui Christophe De Korver, director general Gefco România.
În acest sens, compania a făcut deja teste pentru exportul către Irak de produse electrocasnice pentru un client din România.
"Vă imaginaţi că pentru Irak, serviciile costă mai mult, aşa că, dacă vor merge bine afacerile acolo, acest lucru va conta pentru compania noas-tră", a declarat Christophe De Korver. Domnia sa a menţionat că există o constrângere la intrarea în Irak, din cauza închiderii graniţei cu Siria. Potrivit domniei sale, singura graniţă operaţională către Irak este cu Turcia.
Christophe De Korver spune că Irakul este una dintre ţările care îşi revin rapid şi încep să crească.
Directorul general Gefco Româ-nia a explicat orientarea către noi pieţe prin temerile legate de economiile europene.
"Afacerile în România depind des-tul de mult de Europa de Vest, în special de Franţa", a declarat, ieri Christophe De Korver, adăugând: "Există îngrijorări că volumele către Europa de Vest se vor reduce, astfel că încercăm să compensăm cu extinderea către alte state".
În România, afacerile Gefco au crescut la 43,35 milioane euro, în 2011, fiind cu 32% mai mari decât în 2010.
În această cifră, segmentul de electrocasnice a contat cu 3,5 milioane de euro, în 2011, potrivit reprezentanţilor companiei. Numărul de camioane operate de Gefco a crescut la 1600, în 2011, faţă de 850, în 2010, pentru piaţa de electrocasnice.
Christophe De Korver a declarat: "Piaţa (n.r. de electrocanice) nu creşte atât de mult, însă noi încercăm să ne creştem cota. Ţintim o creştere de 20% în acest an a afacerilor pe acest segment. Ni se pare o ţintă rezonabilă, în funcţie de capacitatea noastră".
Gefco România are în proiect să ofere soluţii multimodale de trans-port - pe Dunăre, prin barje către Constanţa, şi pe cale ferată spre Europa de Vest.
• Piedicile întâmpinate în Rusia
Şeful Gefco România a relatat experienţele avute pe piaţa din Rusia: "Avem un client pe piaţa electrocasnicelor din România pentru care transportăm în Rusia. Rusia este o piaţă în creştere, care nu are capacitatea să producă la nivelul cererii. O problemă este nevoia de autorizaţie de transport pentru a intra şi ieşi din Rusia, iar numărul acestor autorizaţii este limitat. Gefco are astfel de autorizaţii, însă trebuie să le adminis-treze inteligent. Având în vedere că Ucraina este ţară de tranzit, trebuie să lucrăm pentru a obţine autorizaţii şi pentru această ţară. Însă, suntem obişnuiţi să ne confruntăm cu aceste situaţii".
• Speranţe mari de la Ford
Şeful Gefco România spune că nu poate vorbi despre începerea producţiei la fabrica Ford de la Craiova: "Nu pot vorbi despre asta. Avem dis-cuţii în curs cu Ford şi trebuie să păs-trăm confidenţialitatea pentru moment. Sigur, urmărim situaţia de la Craiova, ştim că finalizează linia de producţie. Avem speranţe mari în privinţa asta".
• Fabrica Dacia din Maroc, oportunitate de creştere a afacerilor
Christophe De Korver consideră că inaugurarea fabricii Dacia de la Tanger (Maroc), unde se fabrică monovolumul Dacia Lodgy, reprezintă o oportunitate de creştere a afacerilor cu acest producător. Domnia sa consideră că fabrica din Tanger este o oportunitate pentru Dacia să îşi crească numărul de modele de maşini.
• Creşterea euro, favorabilă
Pentru Gefco România, fluctuaţiile cursului de schimb din ultima perioadă sunt favorabile. "Pentru noi nu este rău, deoarece cumpărăm mult în lei şi, cum facem afaceri la nivel internaţional, vindem în euro", ne-a declarat Christophe De Korver.
Grupul Gefco este prezent în 150 de ţări din lume şi se clasează între primele 10 grupuri europene de logis-tică, cu o cifră de afaceri de 3,7 miliarde euro, în 2011, potrivit reprezentanţilor companiei.