Gigantul auto Volkswagen trebuie să-şi accelereze transformarea, ca să evite să devină o altă Nokia, care şi-a pierdut dominaţia pe piaţa telefoanelor mobile în favoarea Apple, a avertizat şeful Volkswagen AG, Herbert Diess, citat de Reuters şi preluat de Agerpres.
Diess le-a spus directorilor grupului german, după o întâlnire a Consiliului de Administraţie, că întrebarea importantă este: "Suntem noi suficient de rapizi? Dacă vom continua în ritmul actual, va fi foarte dificil. (...) Era producătorului auto clasic a trecut". Maşina nu mai este un mijloc de transport, iar companiile auto nu mai sunt doar producători de vehicule, a avertizat şeful grupului german.
Avertismentul său vine într-un moment în care producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat, în 2019, cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.
Volkswagen vrea să devină lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confruntă cu concurenţa altor producători auto, cum ar fi grupul american Tesla.
Luna trecută, Volkswagen a anunţat că în următorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decât estima anul trecut, ca să dezvolte automobile electrice şi hibride.
Din suma totală, partea alocată investiţiilor în gama de automobile complet electrice este de 33 de miliarde euro, adică 40% din investiţiile grupului, în creştere faţă de 30% cât a anunţat anul trecut.
Pentru a respecta cele mai stricte norme europene privind emisiile de CO2, Volkswagen intenţionează să lanseze pe piaţă 75 de modele de automobile complet electrice şi aproximativ 60 de modele de vehicule electrice. Până în anul 2029, grupul Volkswagen vrea să vândă 26 milioane de vehicule electrice la nivel mondial, dintre care 20 de milioane vor utiliza platforma electrică MEB. Acestora li se vor adăuga aproape şase milioane de autovehicule hibride, a precizat recent grupul german.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.