Grupul francez PSA Peugeot Citroën va reduce la jumătate numărul de modele produse şi va transforma automobilele Citroën DS într-o marcă separată, încercând, astfel, să revină pe profit în următorii trei ani, a declarat astăzi directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie, informează Bloomberg.
Peugeot (cel mai mare producător auto francez şi al doilea din Europa) speră să ajungă la o marjă de profit operaţional de 2% din vânzări până în 2018 şi şi-a propus să obţină o profitabilitate de 5% în intervalul 2019-2023.
Tavares (55 de ani), numit director general la Peugeot la sfârşitul lunii trecute, va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro în ultimii doi ani şi jumătate. Până anul trecut, domnia sa a fost director de operaţiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.
Noua strategie se bazează pe reducerea numărului de modele produse, de la 45 la 26, precum şi pe extinderea agresivă pe pieţe din afara Europei. Strategia urmează să fie finanţată, parţial, prin planul de recapitalizare în urma căruia producătorul auto va fi controlat de statul francez, întreprinderea chinezească de stat Dongfeng Motor şi familia Peugeot.
Dongfen şi guvernul francez vor contribui cu părţi aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluând, în schimb, câte 14% dintre acţiunile Peugeot, potrivit unui acord anunţat în februarie. Familia Peugeot va deţine, după operaţiune, 14% din titluri, faţă de 25,5%, cât are acum.
"Grupul va continua să repoziţioneze cele trei mărci, clarificând gama de modele. Reducerea numărului de modele va permite companiei să acopere mai bine piaţa şi să îmbunătăţească marjele de profit prin ţintirea celor mai profitabile segmente", conform unui comunicat transmis azi de Peugeot, care se referă la mărcile Peugeot, Citroen şi DS.
Peugeot a fost una dintre principalele victime ale crizei economice din Europa, unde vânzările de maşini au scăzut în ultimii 6 ani, până la minimul ultimelor două decenii. Cota de piaţă a companiei franceze în Europa a coborât anul trecut la 10,9%, de la 12,8% în 2007.
Dependenţa ridicată de piaţa europeană, cu vânzări modeste în afara continentului, s-a dovedit a fi principala vulnerabilitate a companiei franceze, mai notează Bloomberg.
Anul trecut, Peugeot a demarat în Franţa un program de disponibilizări care afectează 11.200 de angajaţi (17% din numărul total de salariaţi pe plan local) şi a închis o fabrică din apropierea Parisului.
Tot astăzi, întreprinderea a anunţat că va reorganiza şi operaţiunile de vânzări, vizând triplarea afacerilor din China până în 2020, în parteneriat cu Dongfeng Motor. În plus, Peugeot vizează să treacă pe profit în Rusia şi în America Latină.
În 2013, Peugeot a realizat 42% din vânzări în afara Europei, faţă de 38% în 2008. Acum aproape patru ani, fostul şef al grupului, Philippe Varin, promitea că, până în 2015, ponderea vânzărilor din afara Europei se va ridica la 50%, cu accent puternic pe China.