Consiliul de Administraţie (CA) al "Tarom" a aprobat, ieri, planul de management propus de conducerea executivă. Acest plan are drept scop îmbunătăţirea rezultatului contabil al companiei cu o sută de milioane lei, în medie, în fiecare an şi obţinerea de profit începând cu anul 2015. Prima iteraţie a planului de management a fost respinsă de CA la sfârşitul lunii trecute.
Principalele măsuri pe care directorul general al transportatorului aerian, Christian Heinzmann, intenţionează să le implementeze imediat vizează creşterea productivităţii, eficientizarea structurii organizaţionale, armonizarea flotei şi ajustarea capacităţii la cererea existentă pe piaţă, introducerea unui sistem automat de yield management, care să permită utilizarea unui mecanism mai eficient de stabilire a preţurilor, precum şi creşterea vânzărilor pe site-ul propriu. De asemenea, conducerea instalată în toamna anului trecut doreşte să restructureze reţeaua de rute, să crească eficienţa achiziţiilor, să introducă o nouă procedură de alimentare cu combustibil, prin care să genereze reducerea costurilor, şi să închidă agenţiile externe având sediul în oraş, activităţile urmând să fie preluate de agenţi generali de vânzare, se arată într-un comunicat al "Tarom". Compania urmează să fie reprezentată, în continuare, în aeroporturi.
Pe lângă implementarea acestor măsuri, managerii intenţionează să analizeze mai multe oportunităţi de utilizare a activelor transportatorului aerian şi de "valorificare mai eficientă a forţei de muncă ultracalificate" pe care o deţine compania, fără să precizeze la ce se referă. "Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit sau chiar unităţi independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam (n.r. alianţă de companii aeriene care include, printre altele, "AirFrance", "KLM", "Alitalia", "Aeroflot", "Czech Airlines" şi "China Airlines"), vor fi introduse noi sisteme şi platforme IT şi va fi analizată posibilitatea utilizării la nivel maxim a activelor imobiliare (clădiri şi terenuri) care se află în proprietatea companiei. Toate aceste măsuri se vor baza pe o analiză economică profundă, având ca unic scop maximizarea profitului şi creşterea stabilităţii financiare a companiei, respectând în acelaşi timp toate standardele de siguranţă aplicabile în industrie şi având în centru necesităţile clienţilor companiei", se mai arată în comunicat.
"Tarom" a anunţat, la începutul acestei săptămâni, că a renegociat 12 contracte cu unii dintre furnizori, în primele două luni ale anului, în urma cărora a obţinut reduceri de cel puţin 5% din valoarea contractelor.
Conducerea transportatorului aerian a anunţat că doreşte să elimine pierderile cauzate de cele două aeronave de tip Airbus A310, principala variantă luată în calcul fiind vânzarea acestora, dar analizează şi posibilitatea menţinerii avionului folosit de Administraţia Prezidenţială în cazul în care cheltuielile trec la bugetul de stat.
"Tarom" a înregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%. Compania a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne şi externe, restul provenind din curse charter şi pasageri code-share.
"Tarom" este prima companie de stat la care s-a implementat management profesionist. În luna octombrie a fost numit Consiliul de Administraţie, avându-i drept membri pe Dan Pascariu, preşedintele CA "UniCredit Ţiriac Bank", Valentin Macec, consilier personal al fostului Ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, Dumitru Prunariu, preşedintele Consiliului Ştiinţific al Agenţiei Spaţiale Române, Lucian Isar, fost Ministru Delegat pentru Mediul de Afaceri, Ciprian Lăduncă, director financiar şi director general adjunct al "Metlife" România, şi omul de afaceri Marius Ghenea.
CA "Tarom" l-a numit, în noiembrie, în funcţia de director general al transportatorului aerian pe belgianul Christian Edouard Heinzmann, fost preşedinte al "Luxair", compania naţională de aviaţie din Luxemburg. De asemenea, britanicul Michael Moriaty a preluat poziţia de director general adjunct, cu funcţia de chief financial officer. Numirile au venit după ce Heinrich Vystoupil a renunţat la funcţia de director general şi la poziţia în CA, neacceptând condiţiile stipulate în contractul de mandat.