În ziua de 8 noiembrie, la comercianţii parteneri care au desfăşurat campania de Black Friday, s-au înregistrat peste 1,15 milioane de tranzacţii, cu o valoare totală de circa 660 mil. Lei, arată datele PayU GPO România.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, numărul tranzacţiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat 63% din plăţi, în creştere cu 31%.
Compania a organizat şi anul acesta, de Black Friday, un eveniment live, maraton, transmis pe Facebook şi Youtube, în care a analizat toate trendurile, statisticile şi comportamentul consumatorilor din perspectiva plăţilor, alături de 15 experţi invitaţi, din domenii cheie ale ecosistemului de e-commerce din ţară.
Astfel, din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacţionate a crescut cu 21% faţă de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referinţă s-a ridicat la peste 75.000 RON, la ora 09:20, pentru produse din categoria IT&C.
În plus, potrivit companiei, în minutul de aur al Black Friday au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacţii, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion şi vouchere la restaurante în aplicaţii de delivery.
"Black Friday 2024 dovedeşte încă o dată că românii aşteaptă această zi în care beneficiază de reduceri la comercianţi şi planuri de rate extinse care nu sunt disponibile în cursul anului. Volumul tranzacţionat confirmă comportamentul românilor de a se pregăti cu produsele salvate în lista de favorite, de a-şi salva cardul şi urmărirea campaniilor de rate de la bănci sau instituţiile financiare. Dacă în trecut am observat un interes major pentru produsele IT&C, anul acesta vedem o diversificare a preferinţelor, iar consumatorii aleg din ce în ce mai mult produse din categorii variate, mult mai uzuale. Împreună cu partenerii noştri, am lucrat intens pentru a ne asigura că procesul de cumpărare se desfăşoară fără probleme, oferind consumatorilor o experienţă plăcută, sigură şi uşor de navigat," a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Valoarea medie pe tranzacţie a fost de 573 lei, de trei ori mai mare faţă de valoarea medie a tranzacţiei plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, şi valoarea medie a tranzacţiei cu plata în rate a crescut - 932 lei, cu 44% mai mare faţă de media dintr-o zi normală.
Plăţile în rate au reprezentat aproximativ 30% din volumul total procesat, marcând o creştere de 33% faţă de Black Friday 2023. Totodată, datele PayU GPO arată o ascensiune de 73% a volumelor tranzacţionate prin Apple Pay şi o creştere de 36% prin Google Pay, comparativ cu ediţia anterioară.
Anul acesta de Black Friday, 15% din tranzacţii au fost plătite cu carduri emise în afara ţări, de 13 ori mai mult faţă de ediţia precedentă. Topul ţărilor din care au fost procesate plăţi, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit şi Belgia.