Zeci de studenţi şi medici tineri din ţara noastră s-au înscris la cursurile din cadrul campaniei "De profesie: medic în România", iniţiată de Consiliul Investitorilor Străini (FIC) şi susţinută de Ministerul Sănătăţii, în care 12 experţi în comunicare, etică, business şi antreprenoriat îi vor învăţa pe participanţi "cum pot fi, cu adevărat, medici moderni în propria lor ţară".
Campania a lansat începând cu data de 8 mai, cursuri gratuite dedicate în exclusivitate tinerilor medici şi studenţilor la medicină.
Intitulate MedClass, cursurile sunt alcătuite din patru module distincte şi se vor desfăşura în perioada 8-29 mai 2015, la Institutului de Sănătate Publică. Printre lectorii prezenţi la cursurile MedClass se numără: Jacopo Murzi, Administrator al companiei Johnson & Johnson România şi Managing Director al Janssen; Laura Munteanu, Director Medical al echipei de management a GSK România; Melania Medeleanu, jurnalist şi realizator TV; Fady Chreih, Director general al reţelei de clinici Regina Maria; Mihnea Samoilă, Health Manager în cadrul OMV Petrom; Oana Cociaşu, Managing Partner al Lowe MedicOne; Emilian Mihailov, Directorul Centrului de cercetare în etică aplicată al Universităţii Bucureşti; Codru Vrabie, consultant şi facilitator în domeniul bunei guvernări şi reformei administraţiei publice; Adina Geană, director în cadrul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică; Bogdan Ivănescu, preşedintele Stem Sure; Bogdan Doroftei, consultant în medicină reproductivă şi Mia Ifrosa, voluntar al Crucii Roşii.
FIC organizează aceste cursuri în urma nevoilor identificate de-a lungul ultimilor doi ani, în cadrul campaniei "De profesie: medic în România", pentru dezvoltarea viitorilor profesionişti în sănătate. Astfel, studenţii şi medicii până în 35 de ani sunt chemaţi să înveţe de la 12 experţi în comunicare, etică, business şi antreprenoriat tot ceea ce trebuie să ştie pentru a deveni medici moderni în propria lor ţară. Lectorii îşi propun să le împărtăşească tinerilor cursanţi cunoştinte care le vor completa abilităţile teoretice şi practice dobândite în facultate. Astfel ei pot deprinde tehnici moderne de comunicare cu pacienţii atât directă, cât şi în mediul online, dar şi noţiuni aplicate de etică, management şi antreprenoriat.
"Încă de la debutul proiectului < < De profesie: medic în România > >, FIC a investit timp şi suflet în acestă campanie de creştere a reputaţiei medicilor, pornind de la nevoia acestora de a fi recunoscuţi şi respectaţi ca profesionişti. Acum, venim în faţa tinerilor medici şi vrem le oferim câteva dintre secretele neabordate încă pe băncile facultăţii de medicină, dar atât de importante pentru o carieră în acest domeniu. Un sistem medical puternic presupune forţă de lucru dedicată, care să dispună de cunoştinţe şi abilităţi specializate atât în domeniul medical, dar şi în ceea ce priveşte chestiuni sensibile, dar absolut necesare, precum comunicarea cu pacientul, etica relaţiilor cu pacienţii, dar şi cu companiile implicate în sistem, precum şi elemente ce ţin de capacităţi manageriale, indispensabile, din punctul nostru de vedere. Cu profesionalism şi mult devotament, aceste calităţi pot fi dezvoltate în fiecare dintre cei care aleg să îşi dedice cariera salvării de vieţi omeneşti. Iar mediul de afaceri, prin FIC, este dator să contribuie la această pregătire. Credem că pentru a crea bunăstare, avem nevoie în primul rând de sănătate. Oamenii sănătoşi sunt mai activi, mai productivi şi contribuie într-o mai mare măsură la dezvoltarea economiei", a declarat Mihai Bogza, Preşedintele FIC.
Campania "De profesie: medic în România", iniţiată de FIC, a fost lansată în aprilie 2013 şi a fost susţinută încă de la început de GSK România, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Educaţiei şi Ambasada Marii Britanii la Bucureşti. Iniţiativa îşi propune să contribuie la soluţionarea uneia dintre cele mai stringente probleme ale sistemului de sănătate din România - exodul personalului medical din ţară - care afectează starea de sănătate a românilor pe termen lung şi are consecinţe severe asupra economiei naţionale. Sub umbrela campaniei "De profesie: medic în România" au fost şi sunt derulate proiecte care răspund nevoilor medicilor din România şi contribuie la atingerea obiectivului de stopare a exodului medical şi, totodată, de atragere a medicilor în România.
Campania a reuşit să obţină recunoaşterea, la nivel european, în cadrul galei European Excellence Awards, desfăşurată în decembrie 2013, la Munchen, câştigând Premiul European Pentru Excelenţă.
Consiliul Investitorilor Străini (FIC) este asociaţia celor mai importanţi investitori străini din România. FIC a fost înfiinţat în 1997 când şi-a început activitatea cu 25 de companii membre.
În prezent numără 116 companii multinaţionale membre, ale căror investiţii cumulate reprezintă în jur de 35 miliarde euro, adică aproape două treimi din totalul investiţiilor străine directe realizate în România din 1990 până în prezent.
Componenţa FIC include companii multinaţionale care furnizează economiei româneşti o varietate de bunuri şi servicii şi care au creat aproape 200.000 de locuri de muncă directe şi indirecte pentru economia românească.
În Top 10 cele mai mari companii după cifra de afaceri, 6 companii sunt membre FIC, iar 21 companii membre sunt incluse în Top 50 - conform raportului "Major Companies in Romania"dat publicităţii în 2014, de către IBP.