CANDIDAT LA POZIŢIA DE DIRECTOR GENERAL AL CNADNR Benoit Pleska: "În orice ţară din lume, infrastructura este cheia dezvoltării"

A consemnat, ALINA TOMA VEREHA
Ziarul BURSA #Companii / 9 octombrie 2012

Benoit Pleska

Benoit Pleska

Reporter: Ce v-a determinat să candidaţi la funcţia de director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADNR)?

Benoit Pleska: Am aflat despre proiectul "Manager privat la stat" din presă şi mi s-a părut că printr-o astfel de decizie, statul român demonstrează o deschidere reală faţă de ideea de globalizare. Mai mult decât atât, mi s-a părut extraordinară decizia de a aduce în fruntea companiilor de stat echipe noi integrate. Şi când spun asta, mă refer atât la selecţia de directori generali, cât şi la numirea unor consilii de administraţie formate din personalităţi cu expertiză recunoscută pe domeniile lor de activitate.

O companie în care există o sinergie perfectă între directorul general (CEO) şi Consiliul de Administraţie este o echipă completă, ale cărei performanţe nu vor întârzia să apară. Fiecare membru al board-ului aduce în acest proiect experienţa şi competenţele dobândite pe aria pe care este specializat. Din informaţiile pe care le-am citit în presă, în CA-ul CNADNR se regăsesc excelenţi profesionişti, a căror viziune are cele mai mari şanse pentru a transforma CNADNR într-o companie performantă.

M-am înscris în acest proiect din două motive. După o experienţă de peste zece ani în companii multinaţionale din România, acumulată în diferite poziţii - de la manager de vânzări şi marketing până la director general, mi-am dorit să fiu util şi să particip la un proiect de care depinde dezvoltarea acestei ţări. Experienţa mea profesională cumulează expertiză în vânzări, marketing, dezvoltare de business, restructurare, rebranding şi cred că poate fi folosită cu succes şi în acest domeniu.

Al doilea motiv pentru care mi-am depus candidatura este proiectul în sine. În orice ţară din lume, infrastructura este cheia dezvoltării iar acest lucru este vizibil peste tot în lume. O ţară cu o economie bine dezvoltată are şi o infrastructură bună, competitivă.

În România există doi producători auto de renume mondial care au nevoie de infrastructură bună. Pe de altă parte, statisticile arată că România are o rată ridicată a mortalităţii cauzate de accidente rutiere, comparativ cu media europeană. Ultimele date pe care le-am văzut, din iunie 2012, arată că Româ­nia se află pe locul 4 într-un top al ţărilor cu cea mai mare rată de decese cauzate de accidente rutiere. O infrastructură bine dezvoltată poate duce la scăderea acestui indicator negativ.

Reporter: Ce anume vă recomandă pentru o astfel de funcţie?

Benoit Pleska: Experienţa profesională şi realizările pe care le-am avut la fiecare companie multinaţională pentru care am lucrat, în România sau Europa sunt, cred, principalele atuuri care mă recomandă.

La începutul anilor "90, în perioa­da studenţiei, când eram intern la Solvay, lider mondial în industria produselor chimice, am participat la prima retrocedare a unui activ preluat abuziv de guvernul ungar, în perioada comunistă. După finalizarea studiilor economice la Universitatea Fucam din Belgia, am fost recrutat de Puratos, o companie cu o istorie de aproape 100 de ani, lider mondial pe segmentul premixurilor de panificaţie. La Puratos, am transformat Ciabatta, dintr-o specialitate de panificaţie italienească într-un succes mondial. Am fost avansat director general al diviziei din Bulgaria a grupului iar de aici am fost invitat de Interbrew, la acel moment o afacere antreprenorială în industria berii din România, să preiau poziţia de director de marketing şi vânzări.

Ca director de vânzări şi marketing, am colindat toată ţara, principalul meu obiectiv fiind să dezvolt o reţea şi să aduc compania în poziţia de lider pe piaţa berii. În scurt timp, Interbrew a ajuns la o cotă de piaţă de 30%. După acest succes, am fost mandatat de către acţionarii gigantului francez Danone să înfiinţez şi să dezvolt filiala lor din România. Am intrat într-o piaţă cu produse extrem de sensibile, cu o durată de viaţă extrem de scurtă şi condiţii foarte dure de producţie şi vânzare, unde am construit Danone România de la zero.

La nivel global, Danone folosea pentru extindere cumpărarea de active. În România, am construit totul de la zero şi i-am convins pe acţionari că aceasta este strategia câştigătoare. Am lucrat aproape un an de zile din sufrageria casei în care locuiam, unde am înregistrat primul sediul social pentru Danone România şi în fiecare zi sunau la uşa casei noastre distribuitorii, pentru a cumpăra iaurturile Danone. Întâlnirile cu echipa Danone aveau loc tot în living, de câteva ori pe săptămână. Strategia folosită a dat rezultate, iar Danone a devenit lider pe piaţa iaurturilor din România.

Din această poziţie am fost recrutat de Holderbank, predecesorul actualului concern Holcim. Deşi avea o puternică prezenţă la nivel global, compania lucra atomizat: avea peste 350 de branduri în toată lumea. Am rebranduit grupul şi am unificat produsele sub un singur brand: Holcim, iar România a fost proiect pilot în acest exerciţiu la nivel mondial.

În perioada Holcim, am fost unul dintre cei 50 de cursanţi selectaţi pentru programul Sloan al Universităţii Stanford, din 5.000 de candidaţi din toată lumea. Această specializare mi-a oferit ocazia de a cunoaşte o întreagă galerie de CEO sau fondatori ai unor companii de top din lume: Eric Schultz, CEO al Google, fondatorul Nike, Carlos Ghosn, de la Renault, Ben Bernanke şi alţii.

După Stanford, am fost invitat să dezvolt o reţea de hypermarketuri în Ucraina.

Reporter: În cazul în care veţi fi ales CEO, ce planuri de rentabilizare aveţi pentru CNADNR?

Benoit Pleska: Cred că este prematur să avansez propuneri de rentabilizare în condiţiile în care nu am toate informaţiile necesare. O propunere este un angajament, un obiectiv pe care nu ţi-l poţi asuma decât în cunoştinţă de cauză. În plus, toate propunerile care au ca obiectiv rentabilizarea trebuie dis­cutate cu Consiliul de Administraţie, format, aşa cum spuneam mai sus, din personalităţi pe domeniile lor de activitate. O propunere trebuie validată de filtrul expertizei membrilor Consiliului de Adminis­traţie.

Proiectul va fi cunoscut însă după ce va fi aprobat pentru că CNADNR şi celelalte companii incluse în proiect sunt de interes public şi beneficiază de fonduri de la bugetul de stat.

Reporter: Care sunt punctele tari şi punctele slabe ale companiei?

Benoit Pleska: Ca şi la întrebarea precedentă, este prematur să vorbeşti în absenţa tuturor datelor necesare pentru o diagnoză corectă. Ceea ce este cert este faptul că acest proiect indică dorinţa de schimbare, deci dorinţa de a trece la performanţă.

Şi mai cred că, în fiecare companie, oamenii sunt una dintre cele mai bune resurse. Lucrând în România, mi-am dat seama că românii sunt extrem de ambiţioşi şi dornici să lucreze pentru companii cu obiective ambiţioase. Când lucrează într-o companie ambiţioasă, sunt motivaţi iar mie îmi place să motivez oamenii.

Repet, unul dintre punctele importante este faptul că managerul selectat va face echipă cu un consiliu de administraţie format din specialişti cu expertiză complexă, cu rezultate vizibile pentru piaţa din România, atât în perioadele de creştere cât şi acum în perioada de criză.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb