Grupul francez Carrefour anunţă o performanţă financiară solidă pentru prima jumătate a anului, cu vânzări în creştere cu 11,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează un comunicat de presă al Carrefour, remis astăzi redacţiei.
Alexandre Bompard, Chairman şi CEO Grup Carrefour, a declarat: "Primul semestru a fost marcat de implementarea rapidă a Planului Carrefour 2026, în special prin creşterea susţinută a mărcilor noastre private, prin lansarea metodei « Maxi » în magazinele noastre europene şi prin lansarea Unlimitail, parteneriatul nostru de retail media. Această transformare este rezultatul eforturilor susţinute ale echipelor noastre. În Franţa, Grupul a înregistrat o performanţă remarcabilă, cu o creştere puternică a marjei operaţionale. Odată cu semnarea achiziţiei Cora şi Match, prima noastră tranzacţie majoră în Franţa în ultimii douăzeci de ani, Carrefour şi-a reafirmat poziţia de lider pe piaţa franceză. Performanţa bună din Franţa a fost reluată în majoritatea zonelor noastre europene, unde au apărut semne de încetinire a inflaţiei în al doilea trimestru. În America Latină, situaţia este mai nuanţată, Argentina continuându-şi traiectoria excepţională de creştere, în timp ce Brazilia a fost afectată de finalizarea conversiei magazinelor Grupo BIG şi de condiţiile dificile de pe piaţă. În acest context, Carrefour îşi menţine încrederea în performanţele sale din a doua jumătate a anului şi confirmă obiectivele pentru întregul an în ceea ce priveşte creşterea EBITDA, a venitului operaţional recurent şi a fluxului de numerar liber net", precizează sursa citată.
Regis Moratin, CFO Carrefour Romania, a declarat: "Mergem înainte cu încredere, iar poziţia remarcabilă a României pe locul 2 în vânzările europene în S1 este o dovadă a eforturilor noastre de a deveni principalul retailer pentru români. În acelaşi timp, suntem încurajaţi de creşterea cu +5% a traficului în S1 2023 faţă de S1 2022, care confirmă aprecierea românilor pentru produsele şi serviciile noastre, precum şi în ceea ce priveşte experienţa de cumpărare din magazinele noastre. Creşterea Carrefour România este impulsionată de succesul mărcilor proprii şi de campanii promoţionale atractive, precum Top 100 HIT şi Bonul de Weekend, care creează un echilibru perfect între accesibilitate şi calitate. Având un angajament puternic faţă de piaţa românească, investim strategic pentru a susţine acest impuls şi pentru a ne conecta cu clienţii noştri, oriunde s-ar afla. Preconizăm în lunile următoare noi deschideri de magazine în toate formatele, continuând, în acelaşi timp, demersurile noastre de a oferi servicii excepţionale şi de a răspunde nevoilor clienţilor noştri", afirmă sursa citată.