Grupul francez "Carrefour" a anunţat achiziţionarea unei participaţii de 17% la retailerul online de modă "Showroomprive.com", cu suma de 79 de milioane de euro, de la retailerul de mobilier "Conforama", transmite Reuters, po-trivit Agerpres.
După finalizarea tranzacţiei, cei care au înfiinţat Showroomprive.com vor păstra 27,17% din capital şi 40,42% din drepturile de vot, în timp ce "Carrefour" va deţine 16,86% din capital şi 13,67% din drepturile de vot.
Acest parteneriat este un nou pas în accelerarea strategiei noastre digitale, permiţând companiei să-şi extindă prezenţa pe piaţa online, a afir-mat directorul general al "Carre-four", Alexandre Bompard.
În decembrie, "Carrefour" şi retai-lerul francez "Fnac Darty" au format o alianţă în vederea unificării achiziţiilor de produse electronice şi electrocasnice în Franţa, deoarece "Carrefour" vrea să-şi scadă costurile şi să-şi majoreze câştigurile.
Fostul director general al "Fnac Darty", Alexandre Bompard, a devenit noul director general al "Carrefour" în luna iulie a acestui an. La începutul lui 2018, Bompard va prezenta planul său strategic pentru "Carrefour", companie care în vară a avertizat că, în 2017, profitul său operaţional ar putea scădea cu 12% şi, de asemenea, a revizuit în jos ţinta de vânzări.
Acordul semnat între "Carrefour" şi "Fnac Darty" urmează parteneriatului încheiat anul trecut de companiile franceze "Casino" şi "Conforama". Retailerii francezi se confruntă cu concurenţa din partea "Amazon", care a achiziţionat anul trecut lanţul de magazine alimentare "Whole Foods" cu 13,7 miliarde de dolari, apărând speculaţii că gigantul online urmează să intre pe piaţa europeană.
În România, Grupul "Carrefour" numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri "Carrefour", 218 supermarketuri (203 magazine "Market" şi 15 magazine "Express Orange"), 42 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact", un magazin de comerţ online.