CARVERTICAL: Deoarece 57,11% dintre maşinile second hand din România sunt avariate, dealerii găsesc cu greu vehicule de calitate

S.B.
Companii / 6 septembrie 2022

Deoarece 57,11% dintre maşinile second hand din România sunt avariate, dealerii găsesc cu greu vehicule de calitate

Datorită crizei globale de semiconductori care a frânat serios vânzările de maşini noi, piaţa de maşini second hand a crescut atât în valoare, cât şi-n importanţă.

Nicăieri acest lucru nu este mai adevărat decât în România, ţară care tocmai a înregistrat o cifră record de 655.804 de vehicule second hand comercializate în 2021.

Acest lucru a adus reprezentanţele de automobile şi alte afaceri din domeniul auto în prim plan. Piaţa de maşini second hand este plină de pericole, mulţi dintre şoferi căzând pradă escrocilor la un moment dat. Daunele ascunse şi kilometrajele date înapoi sunt probleme comune pe pieţele din orice ţară, creând o atmosferă de neîncredere în rândul cumpărătorilor.

Firesc, firmele din piaţa maşinilor second-hand nu sunt mulţumite de acest climat de neîncredere. Tot mai multe companii realizează cât de important este să inspiri încredere pentru a avea succes pe piaţa vehiculelor second-hand. Drept urmare, acestea apelează la date auto istorice pentru a câştiga încrederea clienţilor şi pentru a-şi îmbunătăţi capacitatea de a comercializa exclusiv maşini de calitate.

Escrocheriile cu maşini sunt la ordinea zilei

Potrivit domnului Darius Madadi, CEO-ul Radacini Group, piaţa din România are o rată de motorizare foarte scăzută. Vârsta medie a maşinilor în UE este de aproximativ 10 ani, în timp ce în România este de aproximativ 16 ani. În plus, 80% din parcul auto românesc are o vechime mai mare de 10 ani. Doar 3% dintre maşini au până în 2 ani pe când 28% au peste 20 de ani.

În plus, majoritatea covârşitoare a vehiculelor second-hand înmatriculate în România provin din străinătate, 25% sosind doar din Germania. Acest lucru creşte foarte mult prevalenţa escrocheriilor (cum ar fi ascunderea daunelor sau kilometraje date înapoi) şi prezintă o provocare o dilemă pentru dealeri.

"Ca pe fiecare piaţă există diferite tipuri de vânzători, variind de la vânzători oneşti care prezintă date într-un mod transparent şi până la samsari necinstiţi. Datul kilometrajului înapoi şi ascunderea daunelor suferite de maşină în trecut sunt lucruri care se întâmplă frecvent. Din fericire, rapoartele care vă prezintă istoricul maşinii ajută foarte mult. Noi oferim tuturor clienţilor rapoarte cu istoricul auto şi facem verificări proprii vehiculele pentru a ne asigura că nici o escrocherie nu ne va afecta clienţii sau compania", spune D. Madadi.

Aceeaşi sursă afirmă din experienţă şi că multe escrocherii apar atunci când maşinile sunt importate în România din Europa de Vest. Vânzătorii modifică adesea kilometrajul şi apoi vând maşinile la un preţ mai mare decât merită în realitate.

Companiile din domeniul auto doresc o transparenţă sporită în piaţă

Companiile precum carVertical, care oferă date istorice despre maşini, pun la dispoziţie companiilor precum Radacini Group transparenţa de care au nevoie pentru a câştiga încrederea clienţilor şi pentru a îmbunătăţi rentabilitatea propriilor investiţii.

"Deşi poate că au existat în trecut maşini pe care le-am achiziţionat cu daune minore, suntem dispuşi să acceptăm o maşină aşa cum este. Cu toate acestea, nu ascundem nimic clienţilor noştri şi sperăm că pe termen lung vom putea scoate toţi escrocii de pe piaţă", explică D. Maladi.

Înainte de a utiliza rapoartele carVertical Radacini Group risca să achiziţioneze vehicule cu daune ascunse majore. Acum, în schimb, pot verifica fiecare maşină şi de asemenea le pot furniza clienţilor rapoarte cu istoricul auto.

"Companiile care furnizează date auto istorice aduc schimbări pozitive în industria maşinilor second hand. Acest tip de serviciu ajută la promovarea jucătorilor corecţi, la scoaterea escrocilor din competiţie şi la asigurarea transparenţei pieţei pentru cumpărători. Atunci când nu mai sunt posibile trucurile prin care se păcălesc clienţii, samsarii vor înceta să repare vehicule distruse şi să le vândă ulterior drept maşini bune.", spune D. Maladi.

Potrivit lui Marius Marian, CEO-ul Tiriac Auto, piaţa locală din România este afectată de contextul socio-economic actual. Există o lipsă de maşini disponibile pe pieţele locale şi europene, în special sub 20.000 de Eur. Preţurile au crescut în ultimele 18 luni, ceea ce face procesul de cumpărare mai complicat.

Ţiriac Auto a implementat o serie de paşi pentru a se asigura că nu cumpără maşini în stare proastă. Compania inspectează cu atenţie fiecare vehicul, astfel încât să nu fi fost modificat kilometrajul, să nu existe daune ascunse sau înregistrări de furt. De asemenea, compania cumpără maşini numai de la licitaţii binecunoscute şi de încredere, parteneri autorizaţi sau companii de leasing de renume.

"Verificăm istoricul fiecărei maşini înainte de a o cumpăra. Când soseşte un vehicul, specialiştii noştri inspectează atent starea acestuia înainte de a-l livra clientului", explică M. Marian.

Proprietarii nu sunt mereu conştienţi de manipularea odometrelor

Ţiriac Auto oferă de asemenea şi ajutor oamenilor să-şi vândă propriile vehicule, dar acest lucru aduce provocări suplimentare.

"Recent, am avut un client care dorea să-şi vândă Range Rover-ul. Cu toate acestea, după ce am verificat istoricul maşinii, am descoperit că maşina avea kilometrajul dat înapoi, lucru care l-a surprins şi pe proprietar. Acesta nu ştia să existe o discrepanţă între kilometrii afişaţi şi cei reali şi probabil cumpărase la rândul său maşina cu odometrul deja manipulat. Situaţii de genul acesta se întâmplă des, de aceea verificăm mereu istoricul vehiculului", susţine M. Marian.

Piaţa din România este competitivă şi mulţi dealeri nu respectă regulile. Există o cerere constantă pentru maşini mai ieftine, pe care escrocii o fructifică vânzând vehicule cu istoric îndoielnic.

Verificaţi maşinile de daune ascunse

Elite Cars Leasing România se axează pe maşini de cel mult 5 ani vechime şi cu un kilometraj mai mic de 150.000 km. Cu toate acestea, până şi acest gen de maşini, relativ noi, vin adesea la pachet cu surprize pe care proprietarii anteriori nu le-au dezvăluit. La cumpărarea unui vehicul, compania colectează cât mai multe informaţii, rapoartele carVertical fiind una dintre principalele surse de date.

Potrivit CEO-ului companiei, Patricia Corlade, "pot fi probleme ascunse surprize neplăcute atât la ​​maşinile importate din străinătate, cât şi la cele cumpărate din România. Acesta este motivul pentru care Elite Cars Leasing România cumpără vehicule doar de la dealeri de încredere care pot oferi un istoric complet al maşinii."

Folosind rapoartele istorice, compania a descoperit deja câteva maşini grav avariate, ai căror proprietari susţineau că nu au fost deloc avariate în trecut. Vehiculele care au fost implicate în inundaţii sunt, de asemenea, comune pe piaţă.

Fiecare client doreşte să ştie cât mai multe despre maşina second hand pe care intenţionează s-o cumpere, mai ales dacă plănuieşte s-o folosească cel puţin 1 an. Deoarece cumpărarea unui vehicul este o investiţie financiară mare, este important să înţelegeţi toate riscurile şi să luaţi toate măsurile necesare pentru a lupta împotriva escrocilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb