Gigantul sud-coreean Hyundai Motor Co. a înregistrat o creştere cu 19% a profitului său trimestrial, în condiţiile în care cursul de schimb valutar favorabil a compensat cheltuielile mari cu materiile prime şi scăderea vânzărilor de vehicule, cauzată de deficitul prelungit de cipuri la nivel mondial.
Potrivit europe.autonews.com, profitul net al companiei a atins 1,6 trilioane de woni (1,3 miliarde de dolari) în intervalul ianuarie-martie 2022, în vreme ce analiştii estimau 1,4 trilioane de woni.
Vânzările globale de maşini ale companiei au scăzut cu aproape 10% în primul trimestru, Hyundai avertizând că se aşteaptă la noi întreruperi ale lanţului de aprovizionare din cauza măsurilor de lockdown din mai multe oraşe chineze.
"Vânzările solide de SUV-uri şi modele de lux Genesis, stimulentele în scădere (n.r. acordate clienţilor) şi un mediu valutar favorabil au ajutat la creşterea veniturilor noastre, în pofida încetinirii volumului vânzărilor", a informat Hyundai într-un comunicat.
Acţiunile Hyundai Motor au urcat cu 1,1% astăzi, la Bursa din Seul, ajungând la 182.000 de woni.