Comisia Europeană (CE) a aprobat 22 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană şi în ţările terţe, conform unui comunicat de presă.
Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, au un buget total de 71,94 de milioane de euro, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane de euro.
Programele selectate acoperă uleiul de măsline, laptele şi produsele lactate, carnea, fructele şi legumele proaspete şi prelucrate, produsele ecologice, ouăle, vinurile şi băuturile spirtoase şi produsele horticole, precum şi produsele de calitate înregistrate şi protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicaţii geografice protejate) şi STG (specialităţi tradiţionale garantate).
În cadrul schemei de informare şi de promovare, serviciile Comisiei au primit, până la data de 30 noiembrie 2012, 36 de propuneri de programe care vizează atât piaţa internă a UE cât şi ţările terţe, în cadrul primului val al programului din 2013. După evaluare, 22 de propuneri de programe au fost reţinute pentru cofinanţare, dintre care 16 vizează piaţa internă, iar 6 vizează ţările terţe. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. ţările terţe/regiunile vizate sunt: Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elveţia, Ucraina, India şi Coreea de Sud, se precizează în comunicat.