Actualizare 15:40 ANAT anunţă că a găsit soluţii ca turiştii "Omnia Turism" din Egipt şi Thailanda să îşi continue sejurul
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) susţine, într-un comunicat, că a găsit soluţii, în ultimele două zile, pentru ca 86 de clienţi ai "Omnia Turism" aflaţi în Egipt şi Thailanda în momentul decesului proprietarului George Negru să îşi continue vacanţa până la finalul acesteia.
Potrivit comunicatului, în cazul unui număr de 39 de turişti aflaţi în Egipt s-a stabilit ca fiecare să achite cazarea neplătită de "Omnia Turism" partenerului local, la un tarif cu mult mai mic decât cel din pachetul turistic, în urma negocierilor purtate de conducerea ANAT cu firma din Egipt şi astfel ei să îşi continue vacanţa.
Totodată, pentru un număr de 47 de turişti aflaţi în Thailanda, ANAT suportă costurile trasferului Phuket-Singapore, neplătit de "Omnia Turism" înainte de începerea programului turistic, de unde aceştia se vor întoarce în ţară, la finalul vacanţei.
Turiştii care nu mai pleacă în vacanţele plătite deja sunt îndrumaţi să depună dosarul de despăgubire la societatea de asigurări cu care avea contract agenţia, şi anume "Omniasig", precizează ANAT.
Dosarul trebuie să conţină corespondenţa purtată cu agenţia din care reiese că nu se efectuează vacanţa, contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, copii ale documentelor de plată a vacanţei.
Alin Burcea, preşedintele ANAT, a declarat: "Situaţia creată în piaţă de Omnia Turism a arătat cât de necesară este apariţia reglementărilor referitoare la garantarea pachetelor turistice care să prevină cazurile de păgubire a turiştilor şi a agenţiilor de turism partenere care întotdeauna au efecte negative asupra activităţii operatorilor cu un comportament corect în piaţă.
ANAT îşi reafirmă dorinţa ca Ministerul Turismului să finalizeze cât mai repede normele metodologice ale actului normativ privind garantarea pachetelor turistice aprobat la finalul lunii august, norme care ar fi trebuit să apară pe 16 octombrie.
De ani de zile ANAT solicită insistent apariţia unui mecanism eficient de garantare şi a avansat autorităţilor propuneri în acest sens. Cerem, din nou, ca legislaţia să fie actualizată cât mai curând".
(S.A.)
-------------
Actualizare 11:43 Ministrul Turismului: "Cazul Omnia Turism, cea mai mare pagubă în turism după Revoluţie"
Cazul Omnia Turism este cea mai mare pagubă în turism de după Revoluţie, a anunţat astăzi ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, care a precizat că ANAF va face în perioda următoare un control la agenţia de turism.
"Este un caz unic, pentru că s-a întâmplat dintr-o dată", a spus ministrul Mircea Dobre, într-o conferinţă de presă.
În acest moment s-a calculat o pierdere totală de 7,4 milioane de euro, bani încasaţi deja de agenţie din vânzarea unui număr de 8.300 de pachete vândute pentru anul 2018, în valoare totală de circa 11,4 milioane de euro.
-------
Cei 80 de turişti români blocaţi în străinătate, în urma problemelor apărute la agenţia Omnia Turism, vor fi aduşi în ţară, iar ministrul Turismului le recomandă celor care au cumpărat pachete prin această agenţie să nu mai plece în acele călătorii, potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului trimis Redacţiei.
În document se arată: "Într-o primă acţiune, ministrul Turismului, Mircea Dobre, a reuşit să găsească unele soluţii, împreună cu reprezentanţii ANAT, MAI şi MAE, pentru aducerea în ţară a unui grup de 80 de români care au achiziţionat pachete turistice de la această agenţiei. De asemenea, Mircea Dobre i-a sfătuit pe toţi cei care au pachete cumpărate prin Omnia Turism să nu mai plece în acele călătorii, deoarece conturile agenţiei au fost blocate de bănci, fapt pentru care nu pot fi efectuate plăţi".
Potrivit sursei, ministrul Turismului a discutat şi cu reprezentanţii instituţiilor bancare şi a reuşit identificarea unor soluţii legale pentru achitarea unei părţi din costurile necesare aducerii în ţară a celor 80 de turişti români, care au rămas blocaţi în străinătate.
În comunicat se mai arată: "În acest moment s-a calculat o pierdere totală de 7,4 milioane de euro, bani încasaţi deja de agenţia Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.300 de pachete vândute pentru anul 2018, în valoare totală de circa 11,4 milioane de euro".
Pe de altă parte, reprezentanţii Ministerului Turismului precizează că au început un control la această agenţie la data de 6 septembrie 2017, iar proprietarul agenţiei a fost invitat, la data de 8 septembrie, să se prezinte personal la Ministerul Turismului, cu o serie de documente. Nu s-a prezentat nimeni din partea agenţiei Omnia Turism, drept pentru care un alt control s-a efectuat la sediul agenţiei, la data de 5 octombrie, când s-a aplicat şi o sancţiune de 2.000 de lei. Proprietarului companiei i s-a lansat o nouă invitaţie de a se prezenta la sediul Ministerului Turismului, cu documentele companiei, pe data de 17 octombrie 2017, la ora 11.00 . Consecinţele neprezentării ar fi constat într-o nouă amendă şi ridicarea licenţei, în termenul prevăzut de lege.
Documentul arată: "În urma falimentelor mai multor agenţii de turism, înregistrate în ultimii doi ani, Ministerul Turismului a promovat, în luna august a.c., un proiect de Ordonanţă de Guvern, adoptat în data de 30.08.2017, prin care s-a creat cadrul legal necesar stabilirii mecanismelor financiare de garantare a pachetelor turistice, în sensul obligării agenţiilor care comercializează pachete turistice de a asigura întreg volumul de vânzări. În prezent, Ministerul Turismului, împreună cu Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la ordinul comun care va stabili modalitatea efectivă şi concretă de combinare a instrumentelor de garantare, astfel încât fiecare pachet turistic vândut să poată fi garantat până la furnizarea efectivă a serviciilor turistice achiziţionate de consumatori".
În zilele următoare, Ministerul Turismului va continua căutarea unor modalităţi de rezolvare pentru cât mai multe dintre problemele create de agenţia Omnia Turism.